Megállapodott a Boeinggel a meglévő 737 MAX-megrendelésének módosításáról a Virgin Australia: feleannyi példányt kér, és azokat is később veszi át, mint amiről az eredeti szerződés szólt.

A honlapján elérhető közlemény szerint a nemrég tulajdonosváltáson és reorganizáción is átesett Virgin Australia jelentősen átalakította a Boeing 737 MAX-szerződését.

Grafika: Virgin Australia

A légitársaság lemondta az összes, 23 darab MAX 8-ast, a 25 darab MAX 10-est pedig az eredeti tervekhez képest két évvel később, 2023 nyarától veszi át.

Jayne Hrdlicka ügyvezető a közlemény szerint azt emelte ki, hogy az átalakítás során már racionalizálták a flottát, és csak a Boeing 737-eseket tartották meg, ez a típus adja majd a jövőbeni flotta gerincét is.

A légitársaság a koronavírus-járvány első hullámakor, április végén vonult önkéntesen csődvédelembe, miután a piacról nem sikerült megfelelő mennyiségű tőkét szereznie. Több hónapnyi tárgyalás után végül a Bain Capital vette meg, és kezdte meg az átalakítást.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ennek részeként a Virgin Australia kivonta az ATR-eket, illetve a Boeing 777-eseket és Airbus A330-asokat, ezzel együtt kivonult a hosszútávú nemzetközi járatok piacáról.

A Boeing számára ez a második megrendelés (már amennyiben ez esetben az előző rendelés törlését, és új szerződés aláírását annak nevezhetjük – a szerk.), amelyet a 737 MAX repülési tilalmának feloldása után kötött, a Ryanair épp a múlt héten írt alá további 75 darab 8-200-as verzióra szóló szerződést.