A diszkont légitársaság közel 300 ezer járatán 62,8 millió utast szállított 2024-ben, ebből 6,4 millióan utaztak a magyarországi járatokon, a flotta pedig 226 repülőgépesre bővült.

Megdöntötte utasforgalmi rekordját tavaly a Wizz Air, a légitársaság közel 300 ezer járatán 62,8 millióan utaztak 2024-ben – közölte lapunkkal a vállalat.

A Wizz Air továbbra is őrzi piacvezető szerepét Magyarországon, Budapestről már 32 ország 71 repülőterére lehet a légitársasággal utazni, így 2024 év végére a magyar fővárosból vált elérhetővé a legtöbb úti célja.

Tavaly 6,4 millióan utaztak Magyarországról a Wizz Airrel, ez 1,2 millióval több a 2023-ashoz képest, és 23 százalékos növekedést jelent.

A flottához 34 új repülőgép csatlakozott, ezzel 15 százalékkal bővült, a 226 példány közül 146 a legmodernebb technológiát képviselő Airbus A320neo/A321neo, amelyek kategóriájában a legjobb fenntarthatósági mutatókkal rendelkezik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új generációs repülőgépek teljesítik a Wizz Air járatainak 65 százalékát.

Fotó: AIRportal.hu

Még idén, illetve 2026 elején a Wizz Air 50 új Airbus A321neo és A321XLR érkezésével tervez. Ezekkel együtt az új generációs típusok aránya a teljes flottában meghaladja majd a 77 százalékot, mivel a légitársaság a régebbi Airbus A320ceo gépeket kivonja a flottájából. Ezzel a lépéssel a Wizz Air az üzemanyag-hatékonyságán is javít, valamint megerősíti piacvezető szerepét mint a legfenntarthatóbb európai légitársaság.

Az elmúlt évben a Wizz Air 94 új útvonalat indított, Budapestről elérhetővé vált egyebek közt Genova, Gran Canaria, Salerno, Memmingen és Marrákes is.

A Wizz Air 2024-ben tovább javított a menetrend szerinti indulási és érkezési mutatóin és a második legpontosabb diszkont légitársaság lett Európában – írja a közlemény. Tavaly a betervezett járatok 99,5 százalékát teljesítette, amely a harmadik legjobb eredmény az európai légitársaságok között, és jelentősen az iparági átlag fölött van. Magyarországon ez az arány még magasabb, 99,6 százalékos volt 2024-ben.

Az ügyfélélmény növelése érdekében a légitársaság megháromszorozta ügyfélszolgálati kapacitásait, bevezette a járattörlés vagy késés esetén segítséget nyújtó, a nap 24 órájában elérhető Amelia virtuális asszisztensét és új ügyfélközpontot indított a wizzair.com oldalon.

Mindezek mellett a Wizz Air az elmúlt évben is számos díjat kapott, amelyekkel a fenntarthatóságért tett erőfeszítéseit díjazták – emlékeztet a közlemény. A Wizz Air lett Európa és Közel Kelet legfenntarthatóbb légitársasága a CAPA – Centre for Aviation légiközlekedési tudásközpont szerint. A “Legjobb légitársaság az emissziócsökkentésért” díját ítélte a Wizz Air-nek a World Finance, amely sorban negyedszer választotta a “Legfenntarthatóbb diszkont légitársaságnak” is a céget.