A kanadai gyártó az évtized közepén tervezi a népszerű CL-415-ös továbbfejlesztett változatának forgalomba állítását De Havilland DHC-515 típusjelzéssel.

A tulajdonos kanadai Longview Aviation Capital bejelentette, hogy a De Havilland Aircraft of Canada újraindította a korábban CL-515 néven futó tűzoltórepülőgép fejlesztési programját, amelynek fogalomba állítását DHC-515 típusjelzéssel tervezik az évtized közepén.

A programért a Longview-csoporton belül korábban a Viking felelt, de ez idén beolvadt a De Havilland Aircraft of Canadába, és az utóbbi márkanevét tartották meg. A DHC-515-ösöket Calgary-ban szereli majd össze a gyártó, ahol a CL-215 és CL-415 típusok nagyjavítását is végzik.

A gyártás újraindítása félezer szakember alkalmazását teszi szükségessé.

Forrás: De Havilland

A De Havilland DHC-515 fejlesztési program újraindításának bejelentésére azt követően került sor, hogy a kanadai gyártó az ország exportját segítő kormányzati szervének támogatásával európai vásárlókkal írt alá szándéknyilatkozatokat az első 22 példányról, de egyelőre nem közölték, hogy mely országok rendeltek a típusból.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gyártó a DHC-515-öst a műszakilag legfejlettebb, többcélú légi tűzoltógépként jellemzi közlésében: az elődhöz képest megnövelték a maximális leszállótömegét, valamint 1000 literrel több, 7000 liter vizet vehet fel.

A DHC-515-öst a Collins Aerospace által gyártott Pro Line Fusion típusú digitális repülésirányító rendszerrel és Pratt & Whitney Canada PW123AF típusú hajtóművekkel szerelik fel.

A tűzoltó funkció mellett alkalmas lesz rovargyérítési és olajszennyezést elhárító feladatokra is, mert a megfelelő agyagot permetezve is ki tudja juttatni a célterületre.

A DHC-515-ös nagyobb raktérajtót kap, valamint egészségügyi kimentésre és betegszállításra alkalmas eszközökkel is felszerelhető, amely a katasztrófahelyzetekben történő használatra is alkalmassá teszi.

A Longview-csoport az Amerikában és Európában is egyre gyakoribb és súlyosabb erdőtüzek miatt korábban többször is nekifutott a típus továbbfejlesztésének, de legutóbb a világjárvány miatt kénytelenek voltak jegelni a programot.

A Viking 2016-ban vette át a Bombardiertől a CL-sorozat típusait, amelyeket eredetileg a Canadair fejlesztett ki. A világszerte elterjedt tűzoltó-amfíbiát, a CL-415-öst 2015-ig a Bombardier Montrealban gyártotta.