A teljes nyári menetrendi időszakra kibérelték a portugál Hi Fly Airbus A380-asát, a Singapore Airlines flottájából megvett gép a friss szervizelése után is a korallzátonyos festéssel és meglévő kabinberendezésével repül majd.

A Forbes magazinnak nyilatkozó Paulo Mirpuri vezérigazgató azt mondta, sikerült a téli időszakban elvégezni az előre betervezett javításokat a gépen, ezek az Airbus által kiadott légialkalmassági előírásokkal kapcsolatos kötelező szervizelések voltak, és főként a gép törzsét érintették. A folyamat két hónapot vett igénybe, elkészültek vele, így a korallzátonyok védelmére felhívó festésbe öltözött A380-as újra repülhet.

Mirpuri elégedettségének adott hangot a „befektetésükkel”, vagyis a gép megvásárlásával kapcsolatban. A Singapore Airlines flottájából kivont példány a tavalyi ismételt üzembe állítása után járatokat teljesített a Norwegiannek, a Thomas Cooknak, illetve az Air Australnak.

Most azonban a teljes nyári menetrendi időszakra kibérelték, méghozzá egyetlen ügyfél, így egyelőre úgy tűnik, megérte a befektetés, de további 2-3 hasonlóan jó évre van szükség, hogy az meg is térüljön.

Forrás: Hi Fly

Jelezte ugyanakkor, hogy ha tartós lesz a kereslet a gépre, akkor legkorábban jövőre fontolóra veszik még egy A380-as beszerzését.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A mostani bérlő kilétéről Mirpuri nem kívánt semmilyen részletet elárulni, mondván, nem akar a megrendelője kommunikációs stratégiájába beavatkozni. Annyit azonban elmondott, hogy a gép a jellegéből adódóan hosszútávú, Európa és Észak-Amerika, Ázsia és Dél-Amerika felé irányuló járatok teljesítésére képes.

Az üzemeltetőtől függetlenül a Hi Fly megtartja a korallos festést és a beltérben sem változik semmi: 12 első osztályú, 60 business és 399 economy szék áll rendelkezésre.

A gép beüzemelésével kapcsolatban kiemelte, hogy mivel a Singapore-tól érkező, a használt piacon elsőként megjelent A380-as volt náluk az első ilyen típus, nagyon sok képzést kellett megszervezni, és infrastrukturális beruházásokra is szükség volt.