Egy nappal a június 15-i határidő előtt újabb befektető jelentkezett az Alitaliáért, sajtóhírek szerint a Lazio futballcsapat elnöke, Claudio Lotito is beszállt az olasz nemzeti légitársaságért folyó versenybe.

Az ATW Online szerint az ajánlat még csütörtökön futott be a részbeni privatizációt és a tárgyalásokat irányító Ferrovie dello Stato olasz állami vasúttársasághoz, ezért elképzelhető, hogy a június 15-i határidőt ki kell majd tolni. Erre az időpontra ugyanis az FS-nek kész terveket kellene a döntéshozók elé tennie az Alitalia jövőjével kapcsolatban.

A kormányzat egy multimodális közlekedési stratégia mellett tette le a voksát, amelynek része az Alitalia is, ezzel szeretnék az olasz turizmust fejleszteni, és ebben lenne szerepe a hírek szerint továbbra is versenyben lévő Delta Air Lines-nak.

Korábban a tárgyalások vezetői és az olasz kormány tagjai egyaránt azt nyilatkozták, hogy újabb potenciális befektetők jelenhetnek meg a 2017 májusa óta állami felügyelet mellett, állami hitelből működő légitársaság körül.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Köztük van a Toto Holding és az Atlantia is, utóbbi a Benetton család tulajdonában van, bár a közelmúltban a cég vezetése cáfolta, hogy részt vennének a tárgyalásokban, mondván, van elég gondja a tavaly augusztusban leomlott genovai Morandi híd koncesszióját is birtokló társaságnak. Arról, hogy a helyzet semmit nem változott, a cég a héten tájékoztatta az ANSA olasz hírügynökséget.

Matteo Salvini belügyminiszter a RAI-nak nyilatkozva azt mondta, az Atlantia „természetes” partnere lehetne a légitársaságnak, de nem akar semmit prejudikálni, és nem is ő fogja meghozni a döntést.

Bár a legutóbbi hírekben a Lufthansa nem szerepelt, de a német légitársasági csoport továbbra is érdekelt a római bázis megszerzésében, ugyanakkor Carsten Spohr vezérigazgató álláspontja továbbra is változatlan: karcsúsított Alitalát hajlandó csak megvenni. Az olasz állam viszont egy helyett inkább több szakmai befektetőt látna szívesen a légitársaság környékén.