Teljesítette második kísérleti Project Sunrise-járatát a Qantas, az ausztrál légitársaság napokban átvett Boeing 787-9 Dreamlinere Londonból Sydney-be repült 19 óra 18 perc alatt.

A Qantas a múlt héten vette át a Boeing everetti bázisán VH-ZNJ lajstromjelű 787-9 Dreamlinerét, amelyet először Londonba repült át, hogy onnan végrehajtsa az immár második kísérleti repülését Sydney-be. A gép a Qantas különleges, a légitársaság alapításának századik évfordulójára emlékező festést kapott.

Forrás: Flightradar24.com

A több mint 17 ezer kilométert teljesítő járaton, ahogy az elsőn is mintegy ötvenen utaztak, köztük Alan Joyce vezérigazgató. A QF7879-es járat reggel 6 órakor, még sötétben indult el a brit fővárosból, és másnap délután fél 1-kor landolt, ami azt jelentette, hogy

a fedélzeten utazók eddig példa nélküli módon kétszer láttak napfelkeltét az utazás során. Egyszer a jobb, egyszer pedig a bal oldalon.

A járat azért is kísérleti, mert a fedélzeten utazók viselkedését és az ultrahosszú járat egyéb, fiziológiai hatásait ismét vizsgálták, most is orvosi eszközökkel voltak ellátva néhányan.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A landolás után Alan Joyce vezérigazgató sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy elhúzódik a döntés az ultrahosszú járatok üzemeltetéséhez használt géptípusról. Eddig 2019 év végi bejelentést kommunikáltak, de Joyce most már 2020 eleji döntéshozatalt említett.

Forrás: Qantas Twitter

A Qantas két szempontból sincs könnyű helyzetben a Project Sunrise elnevezésű kezdeményezésénél, amelyben 2023-tól Ausztrália keleti parti nagyvárosaiból Londonba és New Yorkba indítanának menetrend szerinti járatokat.

Egyrészt a Boeing a 777X program csúszása miatt csak alternatív módon tudná biztosítani az általa felkínált 777-8-as gépeket, másrészt a pilótákkal is dűlőre kell jutnia a munkakörülményekről, és velük új kollektív szerződést kell aláírni.