Emelkednek a légitársaságok kiadásai az olajárak növekedése miatt, de a magyar piacon jelen levő legnagyobb társaságok nem készülnek a jegyárak változtatására – a Magyar Hírlap érdeklődésére a Lufthansa azt közölte, hogy a megemelkedett költségeket a hatékonyságjavulással és a jobb működési eredménnyel igyekszik ellensúlyozni.
A cégcsoporthoz tartozó légitársaságok fedezeti ügyleteket kötnek a szükséges üzemanyagra, akár 24 hónapos időtávra. Legfrissebb előrejelzésük szerint ezzel együtt az idén mintegy 5,8 milliárd euró lesz a csoportszintű üzemanyagköltségük, 600 millió euróval több az előző évinél.
A hazai diszkont légitársaság, a Wizz Air is felkészült az olajár-növekedésből adódó kihívásra, és továbbra is alacsonyan tartja a viteldíjakat.
A cég a lapnak jelezte: az üzemanyag árának emelkedése a piac minden szereplőjét érinti, de a fiatal flottával, amely a leghatékonyabb Airbus A320 és A321 típusú gépekből áll, továbbra is a legalacsonyabban tarthatók a költségek.
Ugyanakkor Váradi József korábban lapunknak azt nyilatkozta, hogy idén marginális áremelkedés várható, 2019-ben viszont már jobban megérződik majd a költségszint emelkedése a repülőjegyek áraiban.
A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) becslése szerint a Brent olaj hordónkénti ára hetven dollár lesz az idén, 27,5 százalékkal magasabb, mint 2017-ben, a kerozin ára emiatt 26 százalékkal, 84 dollárra emelkedik hordónként. A légitársaságoknál az üzemanyagra fordított összeg az összkiadások 24 százalékát teszi majd ki, míg korábban 21,4 százalékra becsülték ennek mértékét – írta a Magyar Hírlap.
Amint arról korábban beszámoltunk, tizenegy százalékkal kevesebb összesített légitársasági profitra számít a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) a dráguló üzemanyag és bérköltségek miatt.
A magasabb olajáraknak lesznek áldozatai a légitársaságok között, mert azok a cégek, akik a 40 dolláros olajárnál nem tudtak nyereséget termelni, a 80 dolláros árak mellett könnyen csődbe mehetnek.
Korábban szintén megírtuk, hogy az olaj ára olyan mértékben növekszik, hogy ismét megjelennek a felárak a repülőjegyeken – ezt Akbar Al-Baker, a Qatar Airways vezére mondta, aki a nemzetközi légiszállítási szövetség, az IATA igazgatótanácsának elnöke. A kerozinköltség emelkedése miatt a légitársaságok közül a British Airways és a Norwegian már alkalmazza is a hosszú távú járatain a felárat.