Egyelőre nem találják azt az új stratégiát, amely az Etihadot a James Hogan érából kivezetné és a fenntartható fejlődés felé vinné. Ha esetleg becsődölnek, az csak részben lesz az airberlin és az Alitalia hibája – írja szerkesztőségi kommentárjában az Aviation Week.

Nem lesz egyszerű feladata james Hogan egyelőre meg nem nevezett utódjának az Etihad élén. Az ausztrál vezető ugyanis mindent feltett saját stratégiájára, amelynek lényege, hogy az Etihad partner légitársaságok (airberlin, Alitalia, Darwin Airline, Air Seychelles, Virgin Australia, Jet Airways) segítségével nagyobb fejlődést érjen el, mint amit magától elért volna.

A húzás ugyanis nem jött be, olyannyira nem, hogy az európai partnerek rossz teljesítménye miatt az Etihad kifarolt mögülük. De ez csak az egyik problémája a három nagy öböl-menti légitársaság közül legkisebb Etihadnak, amely egyébként sem rentábilis – írja az Aviation Week.

Az új vezetőnek tehát nem csak az új irányvonalat kell megtalálnia, hanem fenntarthatóan nyereségessé is kellene tennie az Ethadot egy olyan körzetben, ahol a Qatar Airways és az Emirates elég erős versenyhelyzetet generál. Az sem segíti az Etihadot, hogy az airberlinnel az addigi B terv is kiesett: a Lufthansa.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A terv ugyanis az volt, hogy az airberlin katalizátorként működik a két légitársaság között, amely egyre mélyebb és szorosabb megállapodást köt, és a végén az airberlin a Lufthansához kerül. Ebből azonban nem lett semmi, sőt, az Etihad hírneve is sérült, mivel két légitársaságot is csődhelyzetbe sodort, ezzel 15 ezer munkahelyet veszélyeztetve.

A folyamat azonban rávilágít egy másik folyamatra is. A Qatar, az Emirates és az Etihad gyakorlatilag sebezhetetlennek tűnt, az európai és amerikai légitársaságok is küzdöttek ellenük. Most a Qatar a diplomáciai helyzettel küzd, az Emirates issza a levét a hatalmas túlkapacitásnak, az Etihat pedig kénytelen lesz kitalálni valami újat, hogy fennmaradjon. Korábban voltak arról tervek, hogy összefognak az Emirates-cel, de ez már nincs napirenden, miután a dubaji cég saját tulajdonosainak másik légitársaságával, a flydubai-jal fogott össze.