Egymilliárd dollár friss forráshoz juthat a Lion Air a tőkepiacokról, a pénzt az új gépek kifizetésére fordítja a társaság.

A Reuters jelentése szerint a Lion Air elmúlt egy éve a JT610-es járat tavaly októberi katasztrófájával, illetve annak utóhatásaival telt, ebbe beletartozott az is, hogy a légitársaság nem tudott a korábbi terveknek megfelelően bővülni. Ázsia-Óceániában pedig erre bőven van lehetőség, földrajzi okok miatt a légiközlekedés a leghatékonyabb, és sokszor egyetlen értelmes módja a közlekedésnek.

Most a Lion Air a hírügynökség forrásai szerint kötvénykibocsátással pörgetné fel a cég bővítését, egymilliárd dollár értékben hajthat végre kezdeti nyilvános kibocsátást (IPO), vagyis a tőzsdére viszik a légitársaságot. A Reuters nevük elhallgatását kérő forrásai szerint a lépéssel mindenképpen meg akarták várni a balesetvizsgálók végleges jelentését.

Elemzők ezzel kapcsolatban azt mondták, az indonéz piac végre stabilitás jeleit mutatja, ezért a Lion Air tökéletesen időzítette a tőzsdére lépést.

Forrás: Boeing

A húsz évvel ezelőtt alapított Lion Air mára a régió egyik legnagyobb légitársasága lett, flottájában 110 gép található. A tőzsdei bevezetést már régóta tervezték, de a balesetvizsgálat és a piaci lehetőségek miatt kivártak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Sokkal tovább azonban már nem nagyon lehetett húzni a dolgot, mivel a Lion Airnek nem csörög a zsebében az a mennyiségű pénz, amiből kifizetheti az Airbus és Boeing felé fennálló rendelésállományát. A cég több mint 200 Airbus és Boeing keskenytörzsű megrendelését jelentette be korábban, ezek értéke tízmilliárd dollár nagyságrendű értéket képvisel listaáron számolva.