Az X-57 Maxwell a NASA legújabb kísérleti repülőgépe, mely a technológiai kíváncsiságot és a korábbi vágyálmokat kívánja valóra váltani azzal, hogy elektromos meghajtásával elsőként a kereskedelmi forgalomban is megállja majd a helyét.
“A probléma a hagyományos repülőgépek konstrukciójával az, hogy a biztonságos fel-, és leszállások garantálása érdekében nagyobb szárnyfelületet alkalmazunk, mint amire szükség lenne az utazósebességen”
– nyilatkozta az X-57 egyik felelős kutatója, Sean Clarke. Az Ő elképzelését láthatjuk megtestesülni 3 dimenziós látványtervben, mivel a repülőgép valóban szokatlanul keskeny szárnyfelülettel rendelkezik.
Az X-57 Maxwell egyelőre még csak a tervezőasztalon létezik, első próbaútjára várhatóan 2017-ben fog sor kerülni.
Az elképzelés a repülőgép gyártásban manapság már jól ismert és agyon hangoztatott szlogenekkel kampányol: alacsonyabb fogyasztás és kisebb zajterhelés.
Itt azonban nem csak a szokásos reklámról van szó, ugyanis a NASA új X repülőjének meghajtásáról elektromotorok gondoskodnak, melyek várhatóan valóban eleget tesznek majd a kívánalmaknak.
További nem titkolt cél az is, hogy forradalmi áttörést sikerüljön elérni az elektromotorokkal meghajtott repülőgépek történelmében és eddig nem látott mértékben javuljon az utazósebesség és ezzel arányban álljon a hatótávolság.
Az X-57 alapja az olasz gyártású Tecnam P2006T négyszemélyes, vállszárnyas repülőgép.
Meghajtásáról 14 elektromotor fog gondoskodni, a szárnyvégeken elhelyezkedők 60-60, míg a szárny belépőélén találhatóak egyenként 9 kilowatt teljesítmény leadására lesznek képesek – utóbbiak a fel-, és leszállások során segédkeznek, előbbiek pedig a várt 152 csomós utazósebességet hivatottak garantálni.