A következő tartományi választásig, 2023 őszéig elnapolják a müncheni repülőtér tervezett harmadik futópályájának előkészítését a nemsokára felálló új kormány koalíciós szerződése szerint. Bár a vezető erő, a Keresztényszociális Unió támogatja a beruházást, mivel a másik párt ellenzi, egyelőre jegelték a jó ideje futó projektet.

Miután a közelmúltban tartott bajorországi választásokon csökkent az évtizedek óta meghatározó erő, a Keresztényszociális Unió (CSU) támogatottsága, koalíciós kormányzásra kényszerül a párt.

A hamarosan felálló új kormányzat a beruházást 2023-ig elnapolja, addig nem folytatják tovább a tervezést és előkészítést.

A terminálok fejlesztésén kívül más bővítés még jó ideig nem várható a bajor főváros légikikötőjében (Fotó: AIRportal.hu)

Az aero.de cikke szerint mivel a koalíciós társnak felkért Szabad Választók (Freie Wähler) környezetvédelmi okokból ellenzi a müncheni repülőtér tervezett harmadik futópályáját, a CSU elengedte ezt a témát, bár jó ideje támogatja a projektet.

A koalíciós szerződést a napokban nyilvánosságra is hozták a Die Zeit cikke alapján, amelyben valóban szerepel ez a véleménykülönbség, és ennek eredményeként a halasztásról szóló döntés.

A megnyitása óta eltelt 26 évben a korábban becsült forgalombővülés sokszorosát érte el München nemzetközi reptere, ezért az üzemeltető régóta tervezi egy harmadik párhuzamos futópálya megépítését. Eredetileg, a légikikötő hetvenes években kezdett tervezésekor a projekt része volt, de az akkori tiltakozások miatt ettől elálltak.

A harmadik pályára azért lenne szükség, mert a fel- és leszállások száma – az erős regionális forgalom miatt – a jelenleg érvényben lévő eljárások és zajvédelmi szabályok mellett hamarosan eléri a meglévő két futópálya kapacitásának határait.

Mindezt tovább erősíti, hogy a Lufthansa a frankfurti repülőtérrel szemben fennálló nézetkülönbségek és egyéb problémák miatt csökkenteni kívánja eddigi legnagyobb központjának súlyát a hálózatban, és ezzel párhuzamosan egyre nagyobb hangsúlyt fektet a bajorországi bázisának fejlesztésére.

Miután 2011-ben az akkori kormány áldását adta a beruházásra, a következő évben egy népszavazáson a választók elutasították a beruházást, bár még a kormánypárt is támogatta, rendre elhalasztották az erről szóló végleges döntést.

Ugyanakkor egyéb kapacitásnövelő projektek zajlottak és zajlanak a reptéren: miután megnyílt a 2-es terminál szatelitje, jelenleg a régebbi 1-es terminál felújításán és új mólóján dolgoznak.