Elkészült a Varsó közelébe tervezett CPK, vagy angolul Solidarity Transport Hub légi, vasúti és közúti multimodális közlekedési csomópont koncepcionális terveivel a brit Foster + Partners által vezetett konzorcium.

A CPK ikonikus része az a hatalmas, gyémánt formájú átrium lesz, amely a repülőtéri terminál földi oldala mellett a gyorsvasúti és buszállomásnak is otthont ad, ezzel biztosítva kényelmes és gyors átszállást az egyes közlekedési módok között.

A terminál melletti Airport Cityben irodák, kereskedelmi egységek és szállodák is helyet kapnak, amelyek a gyalogosan közlekedő utasok számára is könnyen elérhetők lesznek.

A repülőtér utasforgalmi terminálja mintegy 400 000 négyzetméteres és kétszintes lesz. A schengeni térségen kívülre repülő, vagy onnan érkező utasok kiszolgálása egy külön szinten történik majd külön utasbiztonsági ellenőrzéssel, éttermekkel és üzletekkel.

A terminálhoz négy moduláris móló kapcsolódik, amelyek később a forgalmi igények függvényében bővíthetők.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A terminál minden részében kétirányú mozgójárdák segítik az utasok közlekedését, ezzel csökkentve az átszállási időt.

A hagyományos utasfelvételi pontok mellett a terminálon önkiszolgáló check-in és poggyászfeladó kioszkok lesznek, biometrikus azonosítási lehetőségekkel. Az utasbiztonsági ellenőrzést a legmodernebb CT-szkennerek segítik, a feladott poggyászok és az átszállók csomagjainak kezelését a legmodernebb digitális technológiákkal gyorsítják.

A 6 földalatti peronból (12 vágány) álló vasútállomás a repülőtér kiszolgálása mellett országos közlekedési csomópontként is szolgál majd, és integrálja a lengyelországi nagyvárosokból induló regionális és távolsági vonatokat.

A repülőtér első szakaszának építése, azaz a két párhuzamos futópálya és a 40 millió utas kiszolgálására alkalmas infrastruktúra kialakítása 2028-ban kezdődik, és aztán a forgalom függvényében bővítik.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) előrejelzései szerint 2060-ban a repülőtér akár 65 millió utast is kiszolgálhat.