Kigördült az összeszerelő csarnokból az első olyan Irkut MSz-21-es prototípus, amelyet orosz gyártmányú, Aviadvigatel PD-14-es hajtóművekkel láttak el, ez a változat a megkülönböztető MSz-21-310 jelzést kapta.
![](https://airportal.hu/wp-content/uploads/2020/11/123948990_2640342249610883_1125339198658676692_o.jpg)
Az Airbus A320neo és Boeing 737 MAX vetélytársának szánt orosz keskenytörzsű utasszállító, az Irkut MSz-21 minél nagyobb arányban belföldi részegységekkel való felszerelésének újabb lépéseként elkészült az orosz gyártású hajtóművekkel felszerelt változata is – írta meg a Flightglobal.
A még tesztprogramját teljesítő típus eddigi négy prototípus-példánya mind Pratt & Whitney PW1400G erőforrásokkal készült, mivel késésben volt az Aviadvigatel hajtóművének előzetes tesztelése.
A PD-14 hajtóművekkel szerelt, MSz-21-310-es típusjelzésű példányt november 10-én adták át hivatalosan tesztelésre.
Az eseményen a Rosztech állami mamutholding repülőgépgyártásért felelős igazgatója, Anatolij Szergyukov elmondta: az MSz-21-es új változata nagy előrelépés a tesztprogramban. Az első felszállás időpontja még nincs kitűzve, előtte még kiterjedt földi, többek közt gurulási próbáknak vetik alá a gépet Irkutszkban.
![](https://airportal.hu/wp-content/uploads/2020/11/123933384_2640342306277544_3089469861761214445_o.jpg)
A tesztprogram hangsúlya viszont egy ideig még a PW1400-asokkal felszerelt változaton marad: az exportlehetőségek és a minél könnyebb forgalomba állítás érdekében az Irkut először ehhez szeretné megszerezni a légialkalmassági tanúsítványt.
Ha minden a tervek szerint alakul, 2021-ben már a kiválasztott indító légitársaságnál utasokat is szállíthat az új generációs gép. De a fejlesztés még az orosz hajtóműves változat engedélyezése után sem ér véget, 2023-tól már a fedélzeti rendszerek is hazai vállalatoktól érkezhetnek.