Kigördült az összeszerelő csarnokból az első olyan Irkut MSz-21-es prototípus, amelyet orosz gyártmányú, Aviadvigatel PD-14-es hajtóművekkel láttak el, ez a változat a megkülönböztető MSz-21-310 jelzést kapta.

Forrás: UAC

Az Airbus A320neo és Boeing 737 MAX vetélytársának szánt orosz keskenytörzsű utasszállító, az Irkut MSz-21 minél nagyobb arányban belföldi részegységekkel való felszerelésének újabb lépéseként elkészült az orosz gyártású hajtóművekkel felszerelt változata is – írta meg a Flightglobal.

A még tesztprogramját teljesítő típus eddigi négy prototípus-példánya mind Pratt & Whitney PW1400G erőforrásokkal készült, mivel késésben volt az Aviadvigatel hajtóművének előzetes tesztelése.

A PD-14 hajtóművekkel szerelt, MSz-21-310-es típusjelzésű példányt november 10-én adták át hivatalosan tesztelésre.

Az eseményen a Rosztech állami mamutholding repülőgépgyártásért felelős igazgatója, Anatolij Szergyukov elmondta: az MSz-21-es új változata nagy előrelépés a tesztprogramban. Az első felszállás időpontja még nincs kitűzve, előtte még kiterjedt földi, többek közt gurulási próbáknak vetik alá a gépet Irkutszkban.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: UAC

A tesztprogram hangsúlya viszont egy ideig még a PW1400-asokkal felszerelt változaton marad: az exportlehetőségek és a minél könnyebb forgalomba állítás érdekében az Irkut először ehhez szeretné megszerezni a légialkalmassági tanúsítványt.

Ha minden a tervek szerint alakul, 2021-ben már a kiválasztott indító légitársaságnál utasokat is szállíthat az új generációs gép. De a fejlesztés még az orosz hajtóműves változat engedélyezése után sem ér véget, 2023-tól már a fedélzeti rendszerek is hazai vállalatoktól érkezhetnek.