A bemutatóké volt a múlt hét az Etihad Airways számára, amely először Airbus A380-800-as, majd Boeing 787-9-es típusainak első példányait, és az azokon bevezetésre kerülő új arculatot tárta a nagyközönség elé.
Esti ünnepségen mutatta be első A380-asát az Etihad
London és Düsseldorf, az Etihad új gépeinek első célpontjai
Az everetti Boeing-gyárból való Dreamliner kigördülésre, akárcsak három nappal korábban Hamburgban az A380-as bemutatójára, esti fényekben került sort, így még nagyobb hangsúlyt és ünnepélyességet adva a kigördülési ceremóniáknak.
Az alig tíz éves múlt, noha rohamos léptékben fejlődő és flottáját modernizáló Etihad Airways, mint az Egyesült Arab Emírségek nemzeti légitársasága decemberben fogja megkapni az első Boeing 787-9-esét, amely az A380-ast is megelőzve áll menetrendszerű forgalomba. A társaság közlése szerint az alaptípushoz képest hat méterrel hosszabb törzsű, 9-es Dreamlinerrel a kezdetekben a németországi Düsseldorfba, valamint a konkurens Öböl-menti légitársaság, a Qatar Airways dohai bázisára repülnek majd.
A Dreamlinert Abu Dhabiból csak ez után, 2015 első negyedévében bocsátják további célpontokra, amelyek az államokbeli Washington D.C., az indiai Mumbai, majd később, júniustól az ausztráliai Brisbane és az orosz főváros, Moszkva lesznek.
Az Etihad egyébként a 787-es gépcsalád egyik legjelentősebb megrendelője. Igaz, hogy a legkisebb, 8-as szériából nem vásároltak maguknak, de a nagyobb, 787-9-esből és a 787-10-esből összesen 71 darabra van érvényes szerződésük, előbbiből 41, míg utóbbiból 30 darabra szólóan.
Kétféle fedélzeti konfigurációban
A Boeing 787-9-esek ráadásul nemcsak a külsőségekben, hanem a belsőben, a fedélzet kialakításában is teljesen újak lesznek az eddigi Etihad-gépekhez képest, mivel az alapjaiban új kabintermékek közül itt is megjelenik az új első osztály, amely exkluzív kabinrészben nyolc férőhelyet biztosítanak. Az üzleti osztályon 28-an, míg a tursitán 199-en foglalhatnak majd helyet, összességében tehát 235 férőhelyesek lesznek az Etihad Dreamlinerek.
Lesz azonban egyik másik 787-9 konfiguráció is, amely csak két-osztályos berendezést követ, azokon nem lehet első osztályt foglalni. Így a gépek jobban tudnak majd idomulni az egyes útvonalak utasközönségi igényeihez. Bizonyos desztinációkon ugyanis nincs kereslet a méregdrága, luxus kiszolgálásra, bőven megteszi az Etihad esetében hasonló igényességű, de mégis alacsonyabb árszintű business class.
Az ütemtervek alapján az Etihad idén év végéig kettő, a jövő év végéig pedig további három 787-9-est vesz flottájába, és reményeik szerint a teljes megrendelt Dreamliner géppark, beleértve tehát az egyelőre fejlesztés alatt álló 787-10-es szériát is, 2023 végére érkezhet meg a társasághoz.
Az Öböl-menti három nagyként emlegetett, Emirates-Etihad-Qatar trióban az Abu Dhabi központú légitársaság lesz az első, amely Boeing 787-9-est állít forgalomba. A dohai Qatar Airwaysnek ugyan már vannak Dreamlinerei, de azok a rövidebb törzsű
8-as szériából származnak (2012 novemberében vették át az elsőt), míg az Emiratesnek nincs is rendelése a típuscsaládra, mivel a dubaji központú légitársaság a két-hajtóműves szélestörzsűek táborából sokkal inkább a még nagyobb teljesítményű 777-es családban, és annak új generációjában látja a jövőt.
2017 végére minden gép új festést kap
Az Etihad díszes festésminta bemutatói közepette a flightglobal.com hírportál megtudta, hogy a légitársaság a teljes flottáját 2017 végére tudja átfestetni az új arculatnak megfelelően.
Nem kis munka lesz ez, mivel a flottának momentán 104 gépe van, de végre fogják hajtani. „Ez egy nagy feladat, de megéri” – nyilatkoza Peter Baumgartner, kereskedelmi igazgató a lapnak, amikor az afelől érdeklődött, mekkora költséggel jár ez a program.