Újra négycsillagos minősítéssel szerepel a Skytrax rangsorában a Lufthansa, a német légitársaság még 2017-ben kapta a legmagasabb besorolást, kiemelten az új üzleti osztályáért, amely még ma is csak papíron létezik.
Nagyszabású imázskampányt épített a 2017 decemberében kapott ötcsillagos Skytrax-minősítésére a „5 Starhansa”, ezt az elismerést első Ázsián kívüli légitársaságként kapta meg a német cég, sokak meglepetésére.
Az akkori kommüniké szerint a legmagasabb minőséget mutató besorolás megszerzésében az utóbbi évek szolgáltatásfejlesztései mellett kiemelt szerepet játszott
egy még ma is csak számítógépes grafikán létező kabintermék, a Boeing 777-9-esek új üzleti osztályának 2020-ra tervezett bevezetése.
Holott a Skytrax saját kommunikációja szerint az értékelések odaítélésénél a legfőbb szempont a szolgáltatások konzisztenciája, azaz, hogy a magas minőség az adott társaságnál széles körben elérhető legyen, ne csak egy-egy kiszemelt gépen vagy útvonalon. Ráadásul a németek által mindössze 20 példányban megrendelt új generációs szélestörzsű típus forgalomba állítása előbb 2023-ra, majd legutóbb 2025-re csúszott.
A Skytrax mostani frissítése a Lufthansát már a négycsillagos légitársaságok közé sorolja.
A legmagasabb minősítést már újra csak tíz ázsiai légitársaság birtokolja, az All Nippon Airways (ANA), az Asiana Airlines, a Cathay Pacific Airways, az EVA Air, a Garuda Indonesia, a Hainan Airlines, a Japan Airlines (JAL), a Korean Air, a Qatar Airways és a Singapore Airlines.
Az egykor nagy presztízsű, a légitársaságok és a repülőterek szolgáltatási színvonalát – egyes vélemények szerint azonban nem túl átlátható módon – minősítő brit Skytrax az utóbbi években számos megkérdőjelezhető döntésével veszítette el hitelességét sokaknál a légiközlekedési szakmában, valamint az iparág iránt az átlagosnál jobban érdeklődő közönség és utazók körében.
Nem titok az sem, hogy a brit cég jól prosperáló üzleti modellje szerint nem szimplán minősítéseket osztogat, hanem tanácsadási és konzultációs szolgáltatást is kínál a reptereknek, légitársaságoknak, különböző auditok formájában.
Bár a szerződések titkosak, és egyik félnek sem érdeke ezt nyilvánosságra hozni, rossz nyelvek szerint rendre azok a cégek kapnak magasabb minősítéseket, amelyek vaskos összegekért igénybe veszik a cég szolgáltatásait.