Két tűzvédelmi próbát tartottak a Berlin-Brandenburg termináljában és a vasútállomáson, a rendszer és a kiürítési eljárásrend sikerrel vizsgázott, az utasforgalmi tesztek viszont még tartanak. Eközben kiderült az is, hogy hamarosan eltűnik a Schönefeld név és kód.
Újabb akadály hárult el a német főváros sorozatos botrányokkal terhelt új légikikötője, a Schönefeld déli bővítésével létrehozott Berlin-Brandenburg terminálkomplexum október 31-i megnyitása elől.
Mint az üzemeltető közleményében olvasható, a napokban eredményesen lezárult egy fontos teszt, a tűzvédelmi próba.
Két területen végeztek úgynevezett teljes, a vészhelyzeti szolgálatok 40 dolgozója és 800 önkéntes részvételével oltási és kiürítési gyakorlatot: az új utasforgalmi csarnokban, valamint alatta a vasútállomáson, az ICAO és az EASA standardjai szerint, a terminál pedig sikerrel vizsgázott.
Az utasforgalmi próbaüzem azonban még tart, ezek után nyílhat meg a több részből álló teminálkomplexum.
Mint arról többször beszámoltunk, a súlyos műszaki hiányosságokkal terhelt repülőtéri épületekben többek közt a tűzvédelmi rendszerrel voltak korábban problémák, egyéb hibák mellett. Az elmúlt években ezek javításával telt az idő.
Végül tavaly ősszel bejelentették, hogy 2020 októberének végén átadhatják a Schönefeld megtartott egyik futópályája és az újonnan épített déli közötti épületegyüttest, amelyhez közvetlen S-Bahn-kapcsolatot is kiépítettek.
A Lufthansa és az Easyjet az aero.de szerint be is jelentették, hogy október 31-től áttelepülnek Tegelről.
Az üzemeltető egy másik közleménye pedig arról számol be, hogy már elkezdték a felkészülést az éles működésre.
Ennek részeként október 25-től, néhány nappal az új részek megnyitása előtt, a téli menetrendtől eltűnik a Schönefeld név és reptérkód (SXF), helyét a rendszerekben a BER veszi át, emellett új felirat kerül a régi épületre, amely 5-ös terminállá válik.
Bár a döntés, hogy az új komplexummal párhuzamosan megtartják néhány évig és fel is újítják a schönefeldieket, még a a dinamikusan növekvő utasforgalom miatt és a járvány előtt született, a jelek szerint továbbra is ez az elképzelés. Megírtuk, hogy jelenleg is zajlik az új terminál bővítése, a mólók belső öblében elhelyezkedő kiegészítő rész, a 2-es terminál kialakítása ugyancsak még a pandémia előtt kezdődött.