Euró tízmilliárdokat spórolna az Európai Unió gazdasága az Airlines for Europe szerint, ha egységesítené a légközlekedési piacot, a legnagyobb rész a Egységes Európai Égbolt bevezetéséből és az egyoldalú adókivetés eltörléséből adódna.
Az Airlines for Europe (A4E) lobbiszervezet szerint 37 milliárd eurójába kerül az utasoknak és a légitársaságoknak az, hogy az unió a közös piacot ugyan létrehozta, de a légiközlekedési piacot nem egységesítette teljes mértékben. A versenyhelyzet létrejött, amely alacsonyabb árakat és jobb szolgáltatást eredményezett, de a munkának az A4E közleménye szerint folytatódnia kell.
Nem meglepő módon a spórolás legnagyobb része az Egységes Európai Égbolt (SES) bevezetéséből adódik. Hét évvel ezelőtt még 5 milliárdra, ma már 17 milliárdra becsülik ennek hatását évente. A spórolás az útvonalak rövidüléséből fakad elsősorban, és Thomas Reynaert, az A4E elnöke szerint a felszabaduló pénzt a légitársaságok bioüzemanyag vagy modern gépek vásárlására fordíthatnák.
A Bolognai Egyetem által készített tanulmány szerint öt olyan terület van, ahol az uniónak még tennivalója akad, ha be akarja fejezni a légiközlekedési piac egységesítését. A légiforgalmi irányítás megreformálása mellett az egyoldalú légiközlekedési adók eltörlése is a feladatok között van, ez 16 milliárd euró előnyt jelentene, és a versenyfeltételek sem lennének ennyire egyenlőtlenek.
A repülőtéri adókkal kapcsolatos direktíva betartatása és a hatékonyabb szabályozás 2 milliárd euró előnyt jelentene, de foglalkozni kellene az uniós vámszabályokkal is, mert azokat nem mindenhol vezették még be, emiatt csorbul az áruszállítás versenyképessége a plusz adminisztratív feladatok miatt.
Ennek fényében Thomas Reynaert arra kérte az unió politikusait, hogy tegyék meg az utolsó lépéseket az egységes piac megteremtése érdekében.