A Repülőterek Nemzetközi Tanácsa (ACI) kimutatása szerint az európai kontinens repülőterein 4,4 százalékkal nőtt az utasforgalom, az áruszállítás volumene ugyanakkor 1,8 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest.

Az ACI adatsora szerint az unió repülőterein 4,8, az unión kívüli területeken pedig 2,9 százalékkal nőtt az utasforgalom, a bővülés motorjai jellemzően nem a nagy európai gyűjtő-elosztó központok, hanem az eddig leginkább szezonális forgalmat bonyolító légikikötők voltak: az öt legnagyobb reptéren átlagosan mindössze 1,7 százalékos bővülést mértek, főként a szűk kapacitások miatt.

Kivétel ez alól a nagyobbak ligájában játszó bécsi és moszkvai repülőtér, előbbinél 24,6, utóbbinál 17,6 százalékos bővülést mutattak ki.

Fotó: Prague Airport

A regionális repülőterek azonban kiemelkedően jól teljesítettek, Kharkivban közel 29, Dubrovnikban 25, Páfoszon 21,8, Sevillában 21,4 százalékos volt a bővülés.

Az áruforgalom az unió területén 2,6 százalékkal csökkent, de az átlagot az unión kívüli légikikötők felhúzták az 1,8 százalékos bővülésükkel.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A gépmozgások száma Európában 3,1 százalékkal nőtt, az unióban 3,3, az unión kívül 2,1 százalékkal több le- és felszálló gépet regisztráltak, az egy évvel korábbihoz képest.

A Budapest Airport az első negyedévben az adatbázisok szerint 3,1 millió utast kezelt, ez 5,7 százalékos bővülésnek felel meg, amely jelentősen elmarad a tavaly ugyanebben az időszakban a megelőző évhez képest mért 17 százalékos bővüléstől. Ugyanakkor megegyezik a repülőtér üzemeltetőjének várakozásaival, a cég az idei év elején már jelezte, hogy a 2018-as szinttől elmaradó, 5 és 10 százalék közötti forgalombővüléssel számol 2019-re.