Alig néhány légitársaság maradt, amely a menetrend szerinti utasszállításban használja a Boeing 747-est, de azért még vannak lehetőségek akár Európán belül is az ikonikus típus kipróbálására az idei nyári menetrendben.

A régebbi Boeing 747-400-as változatot már csak a Lufthansa, az Air China és a Dél-Korea-i Asiana Airlines üzemelteti, az újabb 747-8 Intercontinental változat pedig csupán a Lufthansa, az Air China és a Korean Air flottájában repül.

A német légitársaság 747-400-asaival Frankfurtból Bengaluru, Delhi, Szöul, Sanghaj, Toronto és Vancouver irányába teljesít menetrend szerinti járatokat.

Sőt mint korábban megírtuk, április 2. és 23. között hetente egy alkalommal Mallorcára is ezzel a típussal repül a Lufthansa.

A Lufthansa Boeing 747-400-as repülőgépe Frankfurtban. (Fotó: AIRportal.hu)

Az Asiana Airlines Szöul és Ho Si Minh-város, Sanghaj, illetve Tokió-Narita között, az Air China pedig Peking és Sencsen között használja még a típust.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezek mellett a Saudia a mekkai zarándokjáratokra üzemeltet még egy bérelt példányt idén, valamint az iráni Mahan Air is használja alkalomszerűen a meglévő gépét.

A nagyobb méretű és új generációs hajtóművekkel felszerelt Boeing 747-8 Intercontinenral típussal valamivel több útvonalon lehet találkozni.

A Lufthansa Frankfurt és Bengaluru, Buenos Aires, Chicago, Houston, Johannesburg, Los Angeles, Mexikóváros, Miami, New York-Newark, San Francisco, Sao Paulo, Szingapúr, Tokió-Haneda, illetve Washington között repül a modernebb típusváltozattal, a nyári menetrendben döntően a hét minden napján.

Az Air China Peking és Kanton, illetve Sanghaj (Hongqiao), a Korean Air pedig Szöul és Atlanta, Honolulu, Los Angeles, New York, illetve Párizs között repül a 747-8-asaival a 2023-as nyári szezonban.

Fotó: AIRportal.hu

Amint korábban megírtuk, az amerikai gyártó 2023. január 31-én átadta az utolsó, 1574. legyártott Boeing 747-est, amely egy áruszállító változat volt. Ezzel 55 év után leállt az ikonikus típus programja.

A Boeing a nagy befogadóképességű és hatótávolságú kéthajtóműves típusok térnyerése miatt megcsappanó kereslet következtében még 2020-ban döntött az értékesítés, majd később a gyártás és a teljes program leállításáról. De már ezt megelőzően, 2016-ban elkezdte csökkenteni az összeszerelési rátát, és átállt a havi egy gépre, amelyet aztán kéthavonta egy példányra mérsékeltek. Az utasszállító verzió gyártása már 2017-ben befejeződött, azóta csak a -8F áruszállító változat készült.

A cikkhez az Aeroroutes menetrendelemző oldal adatait használtuk.