Fél évre kitiltotta Európa légteréből az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) a Pakistan International Airlines minden járatát július elsejétől.

A légitársaság egyebek között Párizsba, Milánóba, Barcelonába és Londonba is közlekedtetett járatokat.

A cég szóvivője az AFP francia hírügynökség jelentése szerint azt mondta: folyamatosan kapcsolatban voltak az EASA-val, amióta kiderült, hogy több száz pakisztáni pilótának hamis, vagy csalással megszerzett szakszolgálati engedélye van, és reménykedtek abban, hogy a meghozott intézkedésekkel elkerülhető ez a döntés.

Azok az utasok, akiknek erre az időszakra érvényes jegyük volt, kérhetik az utazás módosítását, vagy a teljes visszatérítést.

Forrás: Wikimedia Commons

A járatok törlése azonban nehéz helyzetbe hozhatja a Pakisztánban lévő európaiakat és az Európában lévő pakisztániakat, mivel az országba közvetlenül csak a PIA járatai repülnek, az öböl-menti országok légitársaságai pedig a koronavírus-teszteléssel kapcsolatos hiányosságok miatt nem közlekednek oda.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

De ugyanígy nehéz időszak elé néz a 2004 óta folyamatosan veszteséges pakisztáni nemzeti légitársaság is, amely az AFP szerint egyre közelebb sodródik a privatizációhoz.

Az állam már így is eladni kényszerült a cég több vagyonelemét, hogy fedezni tudják az üzemelés költségeit.

Az EASA azok után hozta meg a kitiltásról szóló döntését, hogy a helyi hatóságok kiderítették: a Pakisztánban engedéllyel rendelkező 860 pilóta nagyjából 40 százalékának, 262 embernek hamis a szakszolgálati engedélye, vagy csalással szerezte meg.

A PIA ez után 426 pilótájából közel 150-et eltiltott a repüléstől, mert kétségek merültek fel  engedélyük eredetiségével kapcsolatban.

A pilótákat képviselő szakszervezet a Reuters friss híre szerint kifogást emelt a gyakorlat ellen, és a bíróság közbenjárását kérte. Állításuk szerint a lista tele van ellentmondásokkal, hibákkal. Az illetékes minisztérium már jelezte: kivizsgálják az ügyet.