A szigorú szabályozási környezet miatt megszünteti légiáru-szállítási együttműködését az Air France-KLM és a CMA CGM, utóbbi továbbra is a légitársasági csoport egyik fő részvényese marad, viszont visszalép annak igazgatótanácsából.
A két vállalat 2022 májusában jelentette be szoros partnerségét, amely 2023 áprilisában indult, és eredetileg 10 évre szólt volna. A január 16-án kiadott közös nyilatkozatukban azonban arról tájékoztattak: az egyes fontos piacokon a szigorú szabályozási környezet megakadályozta, hogy az együttműködés optimálisan működjön.
Emiatt az Air France-KLM és a CMA CGM bejelentették, hogy 2024. március 31-ével kilépnek felbontják a megállapodást, ugyanakkor hangsúlyozták, hogy dolgoznak egy új együttműködési keretrendszer kialakításán.
Kommentárok szerint a piaci keresleti helyzet és a CMA CGM veszteséges működése is hozzájárult a döntéshez, ám ezekre az okokra a hivatalos közlés nem tért ki.
A megállapodás szerint a cégek együttesen kínálták 12 darab cargo-repülőgép kapacitását, illetve az Air France-KLM utasszállító járatainak belly-cargo kapacitását is.
A CMA CGM továbbra is az Air France-KLM egyik fő részvényese marad, ám 2024. március 31-én visszalép a csoport igazgatótanácsában elfoglalt pozíciójától.