Legalább tíz éves stratégiai partnerségről írt alá megállapodást az Air France-KLM légitársasági csoport és a CMA CGM a légiáru-szállítás területén folytatott együttműködésről, francia logisztikai óriáscég 9 százalékos részesedést szerez a francia-holland vállalatban.

A megállapodás szerint az Air France-KLM a légiáru-szállítási piacon szerzett tapasztalataival és tudásával, míg a CMA CGM a globális ellátási láncok terén meglévő szakértelmével, erőforrásaival és multimodális logisztikai megoldásaival járul hozzá az együttműködés sikeréhez.

A cégek az egymást kiegészítő, dedikált légiáru-szállítási útvonal-hálózatukon a kezdetben 10, majd 22 gépesre bővülő kapacitásukat közösen és egységesen kínálják majd a piacon, amely világszerte javítja szolgáltatásuk versenyképességét.

Grafika: Airbus

A közös dedikált cargo-flottában eleinte a CMA CGM Air Cargo négy meglévő gépe és az Air France-KLM-csoport hat, a párizsi CDG és az amszterdami Schiphol reptéren állomásozó, az Air France, a KLM és a Martinair által üzemeltetett áruszállítója teljesít szolgálatot.

A közös flottához később további 12, a két cég által már korábban megrendelt példány csatlakozik. A CMA CGM nyolc leendő gépe (ebből két 777F és négy A350F), amelyből kettőt az Air France-KLM üzemeltethet majd, valamint négy A350F a francia légitársaság megrendeléséből.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Grafika: Airbus

A cargo-gépek mellett az együttműködés az Air France-KLM 160 nagy hatótávú repülőgépet számláló utasszállító flottájának rakterében lévő (belly-cargo) kapacitás értékesítésére is vonatkozik.

A megállapodás szerint a CMA CGM akár 9 százalékos részesedést szerez az Air France-KLM légitársaságban, a korábban bejelentett tőkeemelés formájában, ha azt a piaci feltételek lehetővé teszik, illetve az illetékes hatóságok jóváhagyják. A légitársaság fő részvényesei a jövő heti közgyűlésen támogatni fogják, hogy az igazgatótanácsba egy tagot delegáljon a CMA CGM, ha megtörténik a befektetés.