A Boeing 787-9 Dreamlinerek Trent 1000 típusú hajtóműveinek hibái miatt a közelmúltban jelentős kapacitás esett ki a Virgin Atlanticnál is, amelyet az ex-Air Berlin Airbus A330-asok bérlése mellett egy korábban kivont gépe visszaállításával igyekszik pótolni az angol légitársaság.
A G-VNAP lajstromjelű, Airbus A340-600-as 2015 óta állt lekonzerválva a franciaországi Tarbes repülőterén. Nemrég azonban a légitársaság úgy döntött, újra aktív szolgálatba állítja a gépet, ezzel is igyekezve pótolni a Dreamliner-hajtóműproblémák okozta kapacitáskiesését.
Ennek alkalmából különleges festést, és új elnevezést a négyhajtóműves gép. Oldalán mostantól a géptörzs majdnem teljes, 46 méteres hosszában „a big virgin atlantic thank you” felirat olvasható.
A festés azon kilencezer dolgozó előtt tiszteleg akik a hét minden napján, a nap huszonnégy órájában biztosítják a légitársaság működését, külön kiemelve azokat akik rövid idő alatt „felébresztették álmából” a repülőgépet” – olvasható a Virgin Atlantic blogján.
A gép új névvel új névvel állt ismét szolgálatba, az „Alvó szépség” vagy másképp Csipkerózsika neve alá odakerült a „Rejuvenated” (megfiatalított) jelző.
Ezen kívül a pilótafülke oldalsó ablaka mögé a légitársaság „Flying Lady” nevű matricáját ragasztották, ami ezen kívül csak a cég elsőnek átvett Boeing 787-esén látható.
Hosszú távon kérdéses a jövője
A Rolls Roys Trent 1000 hajtóművek Boeing 787-9-eseken történő sorozatos meghibásodások után január végén a Dreamliner-program főmérnöke, Bob Whittington ismrte el, hogy minden ilyen hajtóművel gyártott gép érintett lehet.
A cserehajtóműre, vagy egyéb pótalkatrészekre várva a Virgin Atlantic Dreamlinerei is a földre kényszerülnek, az így kiesett kapacitásait egykori A340-ese reaktiválása mellett négy, korábban az Air Berlin flottájában repült Airbus A330-200-as lízingelésével igyekszik pótolni a cég.
Arról, hogy mi lesz az A340-es további sorsa miután a Dreamlinerekkel kapcsolatos problémák megoldódtak, a légitársaság nem közölt információkat.