Az Air Berlin flottájából származó A330-200-asokat állít forgalomba a közeljövőben a Virgin Atlantic. A légitársaság ezzel pótolja a Rolls-Royce hajtóművek problémái miatt kieső Boeing 787-9-eseket.

Le kellett állítani néhány 787-9-est (Forrás: Boeing)

A már elhíresült műszaki gondok (idő előtti fáradásos meghibásodások) a Boeing 787-9-esek Rolls-Royce Trent 1000-es hajtóműveinél a Virgin Atlantic flottáját sem kímélik.

Cserehajtóműre, illetve új részegységekre várva néhány példány a földre kényszerül, ezért a kapacitásokat négy lízingelt Airbus A330-200-assal pótolja a cég – írja a flightglobal.com portál.

Ezek közül három biztosan a csődbe ment Air Berlin flottájából érkezik, a 16 éves kor körüli repülőgépek festése és kisebb módosítása már zajlik.

A G-VMNK, -VWND és -VMIK lajstromjelű Airbusok az adatbázisok szerint valóban a német cégnél szolgáltak. A negyedik, G-VLNM lajstromjelűről egyelőre nem érhetők el információk, lehetséges, hogy ez is az Air Berlintől jön majd.

Az A330-asok a tervek szerint nemsokára a Manchesterből New Yorkba, Bostonba, San Franciscóba és Barbadosra közlekedő járatokon állnak forgalomba.

A kabinban 287 utas fér el: 19 a fekvőhellyé alakítható business-osztályon, 46 a nagyobb lábteret nyújtó és 222 a normál turista osztályon. A prémium turista részleg kialakítása az idei év vége felé történik majd meg a légitársaság közlése szerint. A Virgin Atlantic flottájában egyébként jelen van a típus, a nagyobbik, -300-as változatból üzemeltetnek néhány példányt.

Mint arról beszámoltunk, a Boeing közlése szerint a 787-9-eseket üzemeltető minden cég tapasztalt műszaki problémákat a csak ezen a típusváltozaton működő Trent 1000 hajtóműveknél, a közbenső turbinafokozatban. A Rolls-Royce már dolgozik a megoldáson, de a kapacitásai miatt nem lehet megoldani egyik napról a másikra a cserehajtóművek kiszállítását.