Az amerikai gyártó leállítja az aládúcolt szárnyú kísérleti X-66A demonstrátor fejlesztését.
A NASA-val közösen tervezett, különleges, transzonikus merevített szárnyakkal felszerelt (Transonic Truss-Braced Wing, TTBW) tervezett X-66A kísérleti repülőgépről a Boeing korábban azt nyilatkozta, hogy a koncepciónak kulcsfontosságú szerepe van a következő generációs keskenytörzsű típusok fejlesztésében.
Ennek ellenére a gyártó most úgy döntött, hogy a nyáron leállítja fejlesztést, pedig 2024 elején az alapul szolgáló MD-90-es átalakítását is megkezdték, a demonstrátor első repülését 2028-ra tervezték.
A gyártó már tavaly nyáron bejelentette, hogy „átmenetileg” több mérnököt átcsoportosít az X-66A projektjéből a jelentős csúszásban lévő 737-7, 737-10, 777-9 és 777-8F kereskedelmi típusai tanúsításának felpörgetésére.
A Boeing mostani közlése szerint az aládúcolt, karcsú és nagy fesztávú szárnyszerkezet bár jelentősen csökkentette volna a légellenállást, ezáltal pedig javította volna az üzemanyag-hatékonyságot, hátránya a szerkezet bonyolultsága és plusz tömege.
A gyártó a továbbiakban az X-66-os tervezésében is központi szerepet játszó, vékony, de már merevítők nélküli szárnyszerkezet fejlesztésére összpontosít, ennek alkalmazásától közvetlenebb előnyöket remél a következő generációs kereskedelmi típusoknál.
