Készülve a forgalom felfutására terveket készített és folyamatosan egyeztet légitársasági és földi kiszolgáló partnereivel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetője. A cél az, hogy a járvány miatt bevezetett intézkedések és a jelenleginél jelentősen magasabb utasszám mellett is gördülékeny, biztonságos legyen a repülőtéren való tartózkodás.

A Budapest Airport lapunkhoz eljuttatott közleményében arról tájékoztatott, hogy hónapok óta folyamatosan egyeztet a légitársaságokkal, illetve más repülőtér-üzemeltetőkkel a világ különböző pontjairól a jó gyakorlatok kialakítása, átvétele és bevezetése érdekében. Ezek ugyanis lehetővé teszik akár jelentősebb mértékű utasforgalom biztonságos és zökkenőmentes, a szabályokkal összhangban való kezelését a repülőtéren.

Az üzemeltető több lehetséges kimenetelt is magába foglaló terveket készít arról, hogy hogyan szervezzék meg egészségügyi szempontból is biztonságosan a megnövekvő forgalmat.

A tervek kiterjednek a repülőtéri helyiségek kihasználtságára, új technológiák bevezetésére és a már meglévő koronavírus-tesztközpont bővítésére is.

(Fotó: Budapest Airport/Baranyi Róbert)

Mindemellett a Budapest Airport folytatja a szoros együttműködést légitársasági és földi kiszolgáló partnereivel, valamint készen áll arra, hogy szükség esetén megfelelő helyszínekkel, digitális infrastruktúrával a globális gyakorlatoknak megfelelően elősegítse az utasforgalom újraindítását.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár a Budapest Airport közlése szerint mindent megtesz a forgalom helyreállítása érdekében, a bővülés elsősorban az országok által bevezetett utazási szabályok, a védőoltások és tesztelések elérhetőségén, illetve hatékonyságán, továbbá az átoltottság mértékén múlik majd.

Kimagasló a cargo forgalom

A 2020-as éves mennyiség (134 459 tonna kezelt légiáru), az utolsó negyedéves fellendülés, illetve a novemberi rekord cargo forgalom után a Budapest Airport 2021 januárjában is dinamikusan növekvő légiáru-szállítási adatokról számolhatott be; a kezelt áru mennyisége 15,7 százalékos növekedést mutatott 2020 januárjához képest.

Amint korábban megírtuk, februárban ez a mennyiség tovább emelkedett; a Budapest Airport 21 százalékos növekedést regisztrálhatott 2020 azonos időszakához viszonyítva, ami összesen 12 109 tonnának felel meg, és a valaha volt legerősebb februárt jelenti a repülőtér cargo statisztikáiban.

A 2019-ben átadott BUD Cargo City, a bővülő légiáruszállítási járathálózat és a cargo közösség munkája egyre nagyobb versenyelőnyt jelent a Budapest Airport számára a kelet-közép-európai légi szállítási piacon – olvasható a közleményben. Mint hozzáteszik, a repülőtér légiáru-szállítási szektora folyamatosan fejlődik, teljesítménye pedig kimagasló a regionális versenytársak jellemzően csökkenő légiáru forgalmi adataival szemben.

A Budapest Airport már dolgozik a további fejlesztéseken: 2021-ben megkezdi a BUD Cargo City második fázisának előkészítését, további árukezelő létesítmények, raktárak és irodák tervezését és építését.

Februárban még alig volt utas

A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2021 februárjában 54 407 utast kezelt, ez 95 százalékos visszaesést jelent 2020 azonos, még a koronavírus-járvány európai elterjedését megelőző időszakához képest, amikor az utasszám meghaladta az egymillió főt.

Az IATA év eleji kimutatásai is további utasszám-csökkenésről számolnak be a nemzetközi légiforgalomban. Az utazási igény a járványt megelőző időszakhoz képest 72 százalékos visszaesést mutatott az év első hónapjában, ami a 2020 utolsó hónapjában mértnél is nagyobb csökkenés. Az európai légitársaságok ugyanilyen összehasonlításban 82,6 százalékos csökkenést regisztráltak.