Meg kellett szakítania a nekifutást az Alaska Airlines Boeing 737-esének, mert a Southwest 737-ese keresztezte a futópályát, mindkét járat rendelkezett engedéllyel, az intenzív fékezés miatt előbbi főfutó-abroncsai leeresztettek.

Az Alaska Airlines N919AK lajstromjelű, Boeing 737-9 MAX típusú repülőgépe a légitársaság AS 369-es számú járatát teljesítette volna Nashville és Seattle között, 176 emberrel a fedélzetén.

A járat megkapta a felszállási engedélyt a repülőtér 13-as futópályájáról, amit a személyzet vissza is ismételt, majd megkezdte a nekifutást.

A pilóták mintegy 100 csomó (185 km/h) sebességnél a felszállás megszakítása mellett döntöttek és intenzív fékezésbe kezdtek, mert egy másik repülőgép keresztezte előttük a futópályát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ez a Southwest Airlines N225WN lajstromjelű Boeing 737-700-asa volt, amely a légitársaság WN 2029-es számú járatát teljesítette Nashville és Jacksonville között, és a 20C jelű futópályához gurult, hogy felszálljon.

A személyzete előzőleg szintén megkapta az engedélyt a légiforgalmi irányítástól a 13-as futópálya keresztezésére annak túlsó végénél, annak ellenére, hogy a másik repülőgép éppen megkezdte a nekifutást ugyanezen a pályán.

Az Alaska repülőgépe a megszakított felszállást követően visszagurult a terminálhoz, ám az intenzív fékezés miatt a főfutóművei olyan mértékben felmelegedtek, hogy az abroncsok a forgalmi előtéren történő gurulás közben leeresztettek, így a repülőgép mozgásképtelenné vált.

Személyi sérülés nem történt, a hatóságok megkezdték az esemény kivizsgálását. Arról nem érkezett hír, hogy a két repülőgép között mekkora volt a legkisebb távolság.

Az idei évben nem ez volt az első ilyen eset az USA-ban, áprilisban például a Swiss Airbus A330-300-asának kellett megszakítania a nekifutást  New York-JFK-n, mert több repülőgép is éppen keresztezte a futópályát előtte, mindegyikük rendelkezett engedéllyel, májusban pedig az American Airlines Airbus A319-es gépe úgy kapott engedélyt a felszállásra, hogy közben a futópályát keresztező másik pályára éppen egy Super King Air szállt le.

Mint emlékezetes, ez év elején a Tokió-Haneda repülőtéren ütközött össze egy leszálló A350-es egy katonai Dash 8-assal, mert utóbbi engedély nélkül gurult fel a futópályára.