A Boeing felvásárolhatja a repülőgépek szerkezeti elemeit gyártó beszállítót, de egyes, főként a konkurens Airbusnak dolgozó üzemektől meg kell válnia.
Az USA Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) jóváhagyta, hogy a Boeing felvásárolja a Spirit AeroSystemst, ugyanakkor kötelező vagyoneladásokat írt elő az Airbushoz kapcsolódó üzletágak esetében.
A még 2024 tavaszán bejelentett akvizíció feltételeit a felek november 21-én véglegesítették. A hatóság 30 napos nyilvános véleményezési időszakot indított, de a Boeing közlése szerint ez nem akadályozza az ügylet év vége előtti lezárását.

A feltételek értelmében a Boeingnek az akvizíció lezárását követő 10 napon belül el kell adnia az Airbushoz kötődő Spirit-üzemeket és tevékenységeket, beleértve az A220-hoz hajtómű-pilonokat gyártó üzemet, a belfasti Airbus-részleget, valamint az észak-karolinai Kinstonban, a franciaországi St. Nazaire-ben, a Marokkóban és a skóciai Prestwickben működő egységeket. Emellett a malajziai Subang telephelytől is meg kell válnia a gyártónak.
Az érintett részlegek nagy részét a korábbi megállapodás szerint az Airbus veszi át, míg a malajziai üzem a Composite Technology Research Malaysiához kerül.
A tranzakció célja, hogy a Boeing nagyobb felügyeletet szerezzen egyik legfontosabb beszállítója felett, valamint kezelje a Spirit hosszú ideje fennálló minőségi és működési problémáit. A Spirit gyártja a 737-esek komplett törzseit, de emellett más polgári és katonai repülőgép-típusokhoz is készít szerkezeti elemeket, fődarabokat.





















