A jövő év elején összevonja légiforgalmi irányítási rendszereit a két északi állam, amelytől pozitív környezetterhelési és repülésbiztonsági hatásokat várnak.

Illusztráció (Forrás: Eurocontrol)

Az új működési modell alapján Finnország és Észtország egy légtéren osztozna, amelyben a két központosított egység (Vantaaban és Tallinnban) egymással együttműködve használná a centralizált platformot.

A fejlesztés a költségek csökkentése mellett a repülésbiztonsági szint növeléséhez is hozzájárulhat a szolgáltatók reményei szerint.

A legszembetűnőbb változás természetesen az lesz, hogy egy finn irányító alá tartozhatna egy észt szektor, vagy fordítva.

Sőt akár az is előfordulhat, hogy néhány órára a Fintraffic felel mindkét ország légiforgalmáért, majd ezt követően az észt szolgáltató veszi át az illetékességet a két állam légterei felett.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az egységes irányítási rendszer még hatékonyabb útvonalak tervezését teszi lehetővé a légitársaságoknak, csökkentve ezzel a járatok károsanyag-kibocsátását.

Az új infrastruktúrában mindkét központ megkapja a szomszédos ország időjárási adatait, ezzel hozzájárulva a repülések eddiginél is biztonságosabb irányításához.

A Fintraffic és a Finnair ráadásul idén februárban együttműködésre lépett, amely lehetővé tette az állami légitársaság számára, hogy a légiforgalmi szolgáltatótól kapott adatok alapján még hatékonyabb útvonalakat tervezzen.