Kivonta utolsó A340-300-as gépét az Iberia a flottájából, a Finnair pedig a típusból már csak egyetlen példányt üzemeltet, a jövő év második felében búcsúzik el tőle.
Egykor hét darab A340-300-as közlekedett a Finnair flottájában, de most már csak az OH-LQE lajstromjelű példány, egy nyolc éves repülőgép közlekedik finn színekben.
Az aero.de cikke szerint a légitársaság az utolsó előtti A340-esétől októberben búcsúzott el, ez pedig 2017 második felében hagyja el a flottát.
A négyhajtóműves Airbusok szerepét az A350-900-asok veszik át a Finnair gépparkjában, amelyből már hetet üzemeltetnek.
A jövő év végéig tizenegyre növekszik a számuk a légitársaságnál.
Összesen tizenkilencet rendelt az új generációs kéthajtóműves A350-esekből a légitársaság, amelyeket 2023-ig szállít le az európai gyártó. A Finnair hosszú távú járatainak teljesítésében nyolc A330-300-as is részt vesz.
A német portál emlékeztet arra, hogy a finn cég az A340-eseket kétféle berendezéssel, 263 és 284 ülőhellyel repülte, az A350-eseket azonban 297 székkel szerelik fel.
Az Iberia azonban az utolsó A340-300-asát vonta ki a napokban a forgalomból, bár 17 darab A340-600-as verzió révén a típus még képviselteti magát a légitársaságnál.
A spanyol zászlóvivő az utóbbi években A330-asokkal bővítette a flottáját, -200-as és -300-as típusváltozatokkal egyaránt, fokozatosan megszabadulva a négyhajtóműves, régebbi repülőgépeitől. A fiatalabbak, az A340-600-asok jövője is ismert azonban, ezeket nagyrészt az A350-esek váltják majd fel az Iberia gépparkjában, ahová 2018-tól érkeznek a tervek szerint.
A Lufthansa Airbus A350-esekkel váltja le A340-600-as flottáját, a légitársasághoz 2016. december 19-én érkezik meg az első új generációs szélestörzsű Airbus.