A Boeing egyelőre folytatja a gyártást az everetti és charlestoni üzemeiben, de  60 milliárd USA-dolláros mentőövet kér az amerikai kormányzattól. Az Airbusnál viszont eközben a szakszervezetek a négy napos leállás kiterjesztését kérték.

Lapunkhoz eljuttatott közleményében a Boeing azt írta, gyáregységei már most is az amerikai és nemzetközi szervezetek ajánlásai alapján működnek. Ez alól a rentoni gyár a kivétel, mivel ott a MAX-ok gyártásának leállása miatt már most sem üzemel a végösszeszerelő sor.

Fotó: AIRportal.hu

A közlemény szerint a vállalat minden megtesz azért, hogy ebben a helyzetben is fenntartsa a működését.

A gyártás folytatásához azonban a Boeingnek szüksége van az amerikai kormányzat segítségére is, amelytől 60 milliárd USA-dolláros segélyt kért a gyártó.

Ezt azzal indokolta a cég, hogy üzemei és beszállítói 2,5 millió munkahelyet, valamint 17 ezer vállalkozást tartanak el, a hosszú távú iparági kilátások pedig továbbra is kedvezőek. Az utasforgalom újbóli fellendüléséig pedig a gyártó mindent megtesz azért, hogy csökkentse költségeit.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Airbus kedden jelentette be, hogy négy napra felfüggeszti a spanyol és francia üzemeiben a gyártást, emellett rendkívüli egészségügyi és biztonsági intézkedéseket vezet be. A francia szakszervezetek a Reuters szerint most azt mondták, felelőtlenség lenne március 23-án újraindítani a gyártást, ezért a leállás időszakát meg kell hosszabbítani, bár konkrét idősávot nem határoztak meg.

A légitársaságok az alacsony üzemanyagárak miatt és a kapacitásaik megfelelő kezelése miatt módosíthatták a megrendeléseiket (Fotó: Airbus)

A spanyol és francia Airbus-üzemek leállása rövidesen a németországiakat is érinteni fogja, mivel előbbiekben készülnek a kereskedelmi típusok törzsei, orr-részei, vízszintes vezérsíkjai is, de a hamburgi összeszerelő sorok csak néhány napra elegendő tartalékkal rendelkeznek.