Megkapta az Airbus H145 típushoz tartozó kiegészítő tanúsítványt a helikopter öt lapátos főrotorral felszerelt változata az Európai Repülésbiztonsági Ügynökségtől (EASA). Az első példányt már szeptemberben átadhatja a gyártó a megrendelőnek. Egyelőre úgy néz ki, Magyarországra csak alapváltozatú példányok érkeznek.

Az európai repülőgépgyártó helikopteres divíziója 2019 márciusában jelentette be a katonai felhasználásra is kínált H145 könnyűhelikopter jelentős továbbfejlesztését.
A leglátványosabb újítás az öt lapátos főrotor, amelynek köszönhetően 100 kilogrammal növekedett a maximálisan szállítható hasznos teher.
Ezen felül további ötven kilogrammos növekedést sikerült elérni a forgószárnyas üres tömegének csökkentésével, kisebb átalakításokkal, például a főrotor és a hajtóművek közötti erőátviteli rendszer egyszerűsítésével.
A módosított H145 engedélyét a típushoz tartozó kiegészítő tanúsításként, 550 órás tesztprogram után június 19-én adta ki az EASA.
Az Airbus Helicopters közleménye szerint az amerikai tanúsításra még várni kell, de ha minden a tervek szerint alakul, ez is megérkezik még az idén. Hosszabb időt vesz igénybe a katonai célokra fejlesztett H145M ugyanilyen változatának engedélyeztetése, erre legkorábban 2021-ben kerülhet sor.

Ezzel párhuzamosan átalakító csomagban is elérhetővé válnak a fejlesztések, így a vásárlók igény szerint fejleszthetik tovább már meglévő gépeiket. Az előzetes tervek szerint az utolsó, gyárilag négylapátos főrotorral felszerelt H145 2021 februárjában hagyta volna el a donauwörthi gyárat, de a vállalat mostani közleménye szerint ezt a dátumot előre hozták 2020 végére.
A Magyar Honvédség 2018-ban húsz darab H145M többcélú helikoptert rendelt különböző konfigurációban és felszereltségi szintekkel – bár a berendezések igény szerint átszerelhetők egyik gépről a másikra a moduláris felépítés miatt.
Ezek közül az utolsó három példány átadása 2021-re van ütemezve, gyártásuk végeztéig valószínűleg nem érkezik meg a katonai változat szükséges kiegészítő tanúsítása, és egyelőre a Magyar Honvédség sem jelezte, hogy ebben a témában tárgyalások folynának. Ez természetesen nem zárja ki, hogy a későbbiekben átalakító csomagokkal fejlesszék tovább a flottát.