A Boeing 777-300ERSF típusú áruszállító repülőgép Liège és Hongkong között segít be az ünnepek előtti áruforgalmi dömpingben, amíg a szükséges engedélyek megérkeznek a budapesti bázisról történő üzemeléshez.
A „Big Twin” fantázianevű, Boeing 777-300ERSF típusú áruszállító repülőgépet – mint megírtuk – november végén adta át az AerCap lízingcég Tel-Avivban, miután az izraeli IAI elkészült az átalakításával. A 9H-JJB lajstromjelű példányt december 5-én repülték át a belgiumi Liège-be, ahonnan szombaton Hongkongba indult.
A Hungary Airlines AIRportal.hu-nak adott tájékoztatása szerint
amíg a szükséges engedélyek megérkeznek a budapesti bázisról történő üzemeléshez, a repülőgép Hongkong és Liège között segít az ünnepek előtti áruforgalmi dömpingben.
Aztán információink szerint várhatóan a jövő év elejétől a Budapest – Csengcsou – Budapest útvonalon repül majd hetente öt alkalommal a Boeing 777-300ERSF.
A repülőgépet személyzettel, karbantartással és biztosítással együtt (úgynevezett Crew, Maintenance and Insurance – CMI konstrukcióban) az Air Atlanta Europe üzemelteti a Universal Translink csoporthoz tartozó Hungary Airlines számára.
Az AerCap korábbi közlése szerint jövőre két további repülőgép átadása várható, 2026 második és negyedik negyedévében.
Mint ismert, a Hungary Airlines jelenleg hetente öt alkalommal közlekedik Csengcsouba a magyar államtól bérelt Airbus A330F repülőgépével, míg a csoporthoz tartozó Fly Meta az Air Atlanta Europe által üzemeltetett Boeing 747-400F gépekkel Hangcsou és Budapest között teljesít járatokat az UTA-csoport számára.
Big Twin a régi 747-esek leváltására
Az Israel Aerospace Industries (IAI) 2019 októberében jelentette be 777-300ER konverziós programját a GE Capital Aviation Services (GECAS) lízingcéggel közösen, utóbbit később felvásárolta az Aercap. Az első példány átalakítását 2020 júniusában kezdték meg Tel-Avivban, és 2023 márciusában szállt fel először.
A „Big Twin” fantázianevű típusváltozat első példányának átadását eredetileg 2023-ra tervezték, ám a program számos, főleg külső tényező hatására jelentős csúszást szenvedett. Az IAI szeptember elején jelentette be, hogy megszerezte az áruszállítóként történő forgalomba állításhoz szükséges kiegészítő típusbizonyítványt (STC) az amerikai Szövetségi Légiközlekedési Hivataltól (FAA) és az Izraeli Polgári Légiközlekedési Hatóságtól (CAAI) egyaránt.
A GE90-es hajtóművekkel felszerelt 777-300ERSF egy tonna árura vetítve akár 21 százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyaszthat, mint négyhajtóműves elődei.
A típus fő fedélzetén 47 standard méretű palettapozíció található, ami a gyári 777F (amely a rövidebb törzsű 777-200LR-en alapul) kapacitásánál tízzel, a 747-400F-énél pedig nyolccal több.
A gép fontos jellemzője, hogy a fő fedélzeten a hőmérséklet szabályozható, így a Boeing 777-300ERSF alkalmas hőérzékeny és romlandó áruk, gyógyszerek vagy állatok szállítására is, és a most 747-essel kiszolgált járatok 95 százalékát képes majd ellátni.













