A hamburgi Airbus-gyárban fotózták le a Wizz Air szerkezetkész állapotú első A321XLR repülőgépét, az extra nagy hatótávú típus London-Gatwick és a szaúd-arábiai Dzsidda között repül majd 2025 márciusától.

Az MSN11631 gyári sorozatszámú példányt még hajtóművek nélkül, festetlen törzzsel vontatták az üzem területén, amikor lencsevégre kapták szpotterek, ám a függőleges vezérsík és a szárnyvégek festése már egyértelművé teszi, hogy melyik légitársaság lesz a leendő üzemeltető.

Eközben a Wizz Air bejelentette, hogy a nagy hatótávú típus újabb útvonala a London-Gatwick és a szaúd-arábiai Dzsidda közötti lesz.

Ezzel az Egyesült Királyságban működő Wizz Air UK megelőzi a máltai bejegyzésű leányvállalatot, amely a korábbi közlés szerint, 2025. június 2-től Milánó-Malpensa és Abu-Dzabi között repül majd a típussal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ultra low-cost cégek közül a Wizz elsőként állítja forgalomba az új generációs keskenytörzsű típuscsalád extra nagy hatótávolságú változatát. A légitársaság a tavalyi pénzügyi évről készült jelentése szerint 47 példányra rendelkezik megrendeléssel az A321neo legnagyobb hatótávolságú változatából. A korábbi hírek szerint Indiába indítana járatokat a típussal több európai országból is, egyelőre a magyar, az olasz és az osztrák hatóságoktól kapta meg a kijelölést a közvetlen indiai útvonalakra.

Owain Jones, a Wizz Air ügyvezető alelnöke a hamburgi Airbus gyárban júliusban megtartott kerekasztal-beszélgetésen az AIRportal.hu kérdésére az mondta, hogy a cég a tervek szerint 2025 februárjában veszi át az első A321XLR repülőgépét, amely az A321neókhoz hasonlóan 239 utas szállítására alkalmas fedélzeti berendezéssel áll forgalomba, a korábbi hírek szerint az olasz Geven gyártó üléseivel. A szakember akkor még nem akart nyilatkozni arról, hogy a típus melyik bázison és útvonalon áll forgalomba elsőként.

Az A321XLR 2022 júniusában teljesítette szűzrepülését, ezt egy kiterjedt tesztprogram követte, amelyben három repülőgép vett részt, a gyártó egyelőre a CFM LEAP-1A hajtóművekkel felszerelt változathoz, és csak 97 tonnás maximális felszállótömeghez szerezte meg a forgalomba állításhoz szükséges típustanúsítványt. A Wizz Air által is használt Pratt & Whitney GTF-hajtóművekkel felszerelt változat tanúsítása még várat magára. Az A321XLR-ről itt írtunk bővebben.