Egy kényszerleszállás után az Aer Lingus járat kapitánya gyors kiszállást kért az utasoktól, de néhányan túl komolyan vették ezt, és a vészkijáratok kinyitásával a szárnya mentek.
Az Irish Examiner beszámolója szerint az eset még 2017 novemberében történt, a végső jelentés most jelent meg az incidensről.
A járatot teljesítő Airbus A320-as 143 utassal és hat fős legénységgel Corkból Londonba tartott, de a felszállást követően a személyzet különös szagokat érzett a fedélzeten, ezért a gép visszatért a kiinduló repülőtérre. Ez volt a második ilyen eset ugyanazzal a géppel ugyanazon a napon.
A légzőmaszkokat tartalmazó tárolók kinyíltak, a kapitány vészhelyzetet jelentett. A landolás után a kapitány azt kérte az utasoktól, hogy gyorsan hagyják el a gép fedélzetét, és ne vigyék magukkal a kézipoggyászukat.
Az egyik utas azonban mozgáskorlátozott volt, segítséget igényelt a leszálláshoz, emiatt feltorlódott a tömeg. Az sem segített a helyzeten, hogy időközben a gépet tűzoltók vették körbe.
Az egyik utas elmondása szerint ekkor pánik alakult ki, azok, akik a vészkijárati sorban ültek kinyitották az ajtókat és mintegy harmincan kimentek a szárnyra.
Felük a vészcsúszdákon hagyta el a gépet, másik felük visszament a kabinba és a lépcsőkön keresztül távozott.
A hajózószemélyzet a vizsgálat szerint később szembesült azzal, hogy az utasok nem értették a különbséget a gyors kiszállás és az evakuálás között.
A vizsgálatok szerint a kapitány instrukcióinak félremagyarázása érthető volt a helyzetben. Az Aer Lingus az eset óta felülvizsgálta a vészkiürítési eljárását, és úgy módosította, hogy mindenki számára világos legyen a különbség a kiszállás és a vészhelyzeti kiürítés között.
A repülőgép későbbi vizsgálata során kiderült, hogy a szagokat az avionikai rendszereket hűtő szellőző megfáradt tömítése okozta.