Tim Clark elnök szerint légitársaságának szüksége van a Boeing új generációs, nagy kapacitású szélestörzsűjére, de arra figyelmeztetett: a gyártó nem húzhatja tovább a 777X fejlesztési programját.
A cég vezetője az Airline Ratingsnek adott interjújában beszélt erről. Elmondása szerint a dubaji repülőtereknek az Emirates tervezett forgalombővüléséhez szűk a kapacitása, ezért minél nagyobb repülőgépeket kell vásárolniuk. Ezért is döntöttek korábban az Airbus A380-as mellett, a program leállításával most arról tárgyalnak az Airbusszal, hogy 19 ezerről felújításokkal 20-25 ezer repülési ciklusra tolják ki az egyes példányok életciklusát.
Emellett azonban szükség lesz a Boeing 777-9-esekre, a Boeing már félkészre gyártott 12 darabot az Emirates számára, ezeket a típustanúsítvány megszerzése után rövid időn belül le tudják szállítani, de utána a dubaji cég igényeihez képest jóval kevesebbet tudnának csak átadni.
Tim Clark világossá tette: már most több mint 3 éves késésben van a program, 2020-ban kellett volna forgalomba állnia az első példánynak, ehhez képest most a 2023 közepi-végi átadást is csak feltételesen tudja vállalni a Boeing.
Arról is beszélt, hogy szükségük van a 787 Dreamlinerekre és a 777-9-esekre, de ha 2024-nél tovább húzódik utóbbiak engedélyeztetése, vagy nem tudják a szerződésben vállalt teljesítményt garantálni, akkor visszamondják mind a 115 gépre vonatkozó szerződést.
Tim Clark beszélt az Airbus és a Qatar Airways közötti vitáról is, szerinte az A350-esek festési hibája valóban aggodalomra ad okot, és világossá tették, hogy ha az Emirates egyetlen gépén is lesz ilyen hiba, vagy addig nem küszöbölik ki annak okát, akkor nem fogják őket átvenni.
A légitársaság és a gyártó mérnökei már egyeztettek, Clark szerint az Airbus számítási hibát vétett, amikor azt becsülte meg, hogy a hőség és az UV-sugárzás milyen hatással lesz a fényezésre.
Felhívta a figyelmet arra, hogy ugyanilyen festési hibákat tapasztalt az Etihad Airways a 787 Dreamlinerek szárnyain, de az meglátása szerint nem ennyire súlyos.