Ha szükséges, kormányzati segítséget is kaphat a pénzügyi gondokkal küzdő mexikói Interjet, és a tulajdonosi háttér vitás ügyeinek rendezésében is szerepet vállalhat az ország vezetése az államfő nyilatkozata szerint.

Forrás: Interjet

Manuel López Obrador erről egy televíziós interjúban, kérdésre válaszolva beszélt, elmondása szerint mindent megtesznek, hogy a mexikói légitársaságok sorát gyarapító cégek ne tűnjenek el a süllyesztőben.

Az államfő szerint minden szükséges információ a rendelkezésükre áll az Interjet anyagi helyzetével és hátterével kapcsolatban, a cég egyelőre teljesíti minden meghirdetett vállalását, a tulajdonosok más érdekeltségeiben fennálló gondok ellenére is – írja a CH Aviation.

A szaklap a Reforma helyi újságra hivatkozva megjegyzi, hogy a közelmúltban a bíróság rendelte el az Interjetet is iránytó Aleman család bakszámláinak zárolását, mert nem teljesítették a Sistema rádióállomás 50 százalékának felvásárlására kötött szerződésben vállalt kötelezettségeiket. Az értékesítő Televisa szerint máshogy nem tudják behajtani a megállapodásban rögzített összeget.

E hírekre az Interjet közleményben reagált, dezinformációnak minősítve a megjelent híreket és következetesen cáfolva a bankszámlák zárolásának tényét. A cég kiemelte, a finanszírozás biztosított, és az üzemelés a megszokott rend szerint zajlik.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság fennmaradása érzékelhetően politikailag is fontos kérdés a kormány számára, amit akár a tulajdonosi háttér segítésével is biztosítani szeretne.

Ennek oka, hogy a cég az egyetlen tengerentúli üzemeltetője az orosz tervezésű és gyártású Szuhoj Superjet 100-asnak, bár a típus megtartására nemrég hathatós politikai segítséggel sikerült csak rábírni. Az orosz-mexikói megállapodás értelmében sem az Interjet, sem az SSJ-100-asokat gyártó Orosz Egyesített Repülőgépipari Konzorcium (UAC) nem tesz egymás számára kellemetlen lépéseket, ami a légitársaság részéről egyenlő a további üzemeltetéssel.

A történet pikantériája, hogy a felek korábban egymást nevezték a problémák felelősének. A mexikóiak szerint az UAC elégtelen háttértámogatást nyújtott, bár minden költséget időben rendeztek, míg az oroszok szerint kifizetetlen számlák miatt maradtak el karbantartások, és állt le a cég SSJ-flottája.

A végül létrejött megállapodásból voltaképp az Interjet jött ki jól, mert a tárgyalások végén az orosz VEB (az egykori Vnyesekonombankból kialakított állami fejlesztési társaság) bejelentette, hogy kihúzza a csődközeli helyzetből a légitársaságot. Erre Oroszországnak presztízsből volt szüksége, mert az ír Cityjet korábbi döntése nyomán a mexikói légitársaság maradt a Superjet egyetlen külföldi üzemeltetője.