Az izlandi légiforgalmi szolgálat a teljes légterére kiterjeszti a műholdas járatkövetést jövő márciustól.

Az Isavia 2020 decembere óta használja az Aireon vállalat szolgáltatását, ám eddig csak a 70. északi szélességi körtől délre volt elérhető a műholdas alapú ADS-B járatkövetés.

Az izlandi óceáni szektor forgalma (Forrás: Isavia)

A most kötött megállapodás alapján azonban 2022 márciusától az északi szektorok is használhatják majd az úttörő felderítési módszert. Ezzel végre egységessé válnak az egyes szektorokban alkalmazott eljárások, és teljes mértékben kihasználják a rendelkezésre álló infrastruktúrát.

A valós idejű járatkövetés vonzóbbá teheti a légitársaságok számára a sarki útvonalakat, amelyek rövidebb repülési időt biztosíthatnak az Európa és USA nyugati partja között közlekedő járatoknak.

Emellett az északi szektorokban is még biztonságosabban és hatékonyabban láthatják el feladataikat a légiforgalmi irányítók, valamint a távoli területeket ellátó kutató-mentő egységek lehetőségei szintén jelentősen javulhatnak.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Isavia által használt légiforgalmi irányítási platform (ARTAS) az Aireon által biztosított adatokon felül továbbra is felhasználja a földi telepítésű felderítő berendezések adatait.