Teljesítette földi gurulási próbáit az Eviation teljesen elektromos meghajtású típusa, amely során újabb rendellenességet találtak a prototípusnál.
Az akkumulátorproblémák megoldása ellenére tovább csúszik az Alice berepülési programja, miután a földi gurulási próbák során újabb rendellenességet találtak a prototípusnál. Ezeket azonban a gyártó szerint még nyáron sikerül majd javítani, megnyitva az utat az első felszálláshoz a Flightglobal értesülései szerint.

Egyelőre csak a kis sebességű (legfeljebb 160 km/h) gurulási próbákon van túl a típus, mivel a nagy sebességű, megszakított felszállást is magukban foglaló teszteket csak a szükséges repülési engedélyek megszerzése után lehet elvégezni.
A típus hatósági engedélyezési eljárása – 3 repülőgép részvételével – 2024-ben kezdődhet meg, így legkorábban 2025-ben szállíthat először légiárut az Alice, míg utasok először 2026-ban használhatják majd.
A gyártó jelenleg a beszállítói láncot építi ki, ennek stabil eleme a Magnix, amely a hajtáshoz elengedhetetlen Magni650 elektromos motorokat szállítja, míg a szárnyakat a GKN Aerospace gyártja majd.
Ugyanakkor a törzs és a farokrész gyártójáról még nem döntöttek. Ezt a teszteléshez a francia Multiplast szállítja, ám a gyártás beindításához nagyobb kapacitású üzem szükséges.
A fly-by-wire vezérlést a Honeywell, míg a fedélzeti rendszereket a leányvállalat BendixKing biztosítja a tesztek idejére, ám a végleges konfigurációra két esélyes van is van, köztük az amerikai gyártó legújabb, Anthem névre hallgató avionikája.

A légiáru-szállító verzió mellett kétféle utasszállító konfiguráció is rendelkezésre áll, ráhordó járatok esetén 9, míg az üzleti/VIP kialakításnál 6 üléssel. A DHL tavaly már aláírt egy 12 példányról szóló szerződést, míg az amerikai Cape Air idén rendelt meg 75 példányt a regionális flottájának korszerűsítésére.
A gyártó szerint a típus üzemeltetési költsége 33-66 százalékkal kisebb lesz a hagyományos repülőgépekhez képest. Az elérhető legnagyobb hatótávolság üresen 814 km, míg a várható átlagos útvonalak hossza 275-555 km között alakul majd, 250 csomós (463 km/h) utazósebességgel.