Megérkezett a New York-i John F. Kennedy Nemzetközi Repülőtérre az épülő TWA Hotel ékkövének szánt Lockheed Starliner repülőgép.

Az 1930-ban alapított, majd 2001-ben az American Airlines által felvásárolt, és ezzel megszüntetett Trans World Airlines (TWA) egykori Lockheed L-1649A Starliner típusú repülőgépét az egykori légitársaságról elnevezett reptéri szálloda előtt állítják majd ki.
A ötvenes-hatvanas évek tengerentúli légiközlekedésében meghatározó szerepet játszó, legendás repülőgép azonban nem csak a dizájn részeként áll majd a szálloda előtt, hanem a hotel koktélbárjaként kel új életre.
A szálloda tervezői így szeretnék visszarepíteni a látogatókat az amerikai repülés fél évszázaddal ezelőtti, egyesek által aranykornak tartott időszakába.
Bár még meg sem nyílt, a hotelnek máris nagy sikere van, például a Delta Airlines egyik pilótája itt szeretné tartani esküvői buliját, amikor jövőre elveszi a Southwestnél dolgozó légiutaskísérő szerelmét.
A szállodában az előzetes látványtervek alapján nem csak az L-1649-es emlékeztet majd az egykor jelentős TWA légitársaságra, a tervezők a többi arculati elembe is igyekeznek beleépíteni az egykori cég patinás dizájnját.

Kalandos út vezetett vissza New Yorkba

Az L-1649 Starliner típus 1956. október 10-én teljesítette első repülését az amerikai Lockheed repülőgépgyár Constellation repülőgépcsaládjának utolsó, az L-1049 Super Constellationből kifejlesztett tagjaként, a régebbi verziók váltótípusaként.
A típust két évig, 1958-ig gyártották, összesen 44 darab készült belőle, köztük ez az eredetileg N8083H lajstromjelű, igen kalandos karriert befutott példánya.
A gép ugyanis a TWA flottájából Alaszkába került, ahol gyér infrastruktúrájú reptéreken üzemelt, és szállította utasait megbízhatóan.
Az északi karrier után éles váltással a „Connie” becenévvel is emlegetett típus e példánya Közép-Amerikába került, ahol kétes figurák és szervezetek igényeit szolgálta.
Végül Hondurasban hagyták magára, itt találták meg a Lufthansa értékmentői, akik, felkutatva a tulajdonost megszerezték a gépet, majd továbbadták az MCR Developmentnek, amely végül felállítja a JFK reptér szállodájánál.
A Starlinert először Lewistonba szállították, ahol történelmi hitelességgel restaurálták eredeti festését, majd darabjaira szedve közúton New Yorkba vitték, ahol hamarosan összeszerelik és felállítják a készülő TWA Hotel előtt.