Az Airbus Helicopters fejlesztési programot indított, amely biztosítja, hogy a népszerű helikoptertípust akár kizárólag a műszerekre hagyatkozva vezessék a pilóták.
A Genesys Aerosystems vállalattal közös projekt eredményeként várhatóan 2024 végén gördülhet le az első, IFR (műszeres repülés szabályai szerinti üzemelésre) képes Airbus H125-ös a Egyesült Államokban, Columbusban található gyártósorról.
A helikopter továbbfejlesztett pilótafülkével, új robotpilóta egységgel, valamint redundáns hidraulika- és elektromos rendszerrel érkezik.
Jérome Ronssin, az Airbus Helicopters könnyű helikopter programjának vezetője szerint az új képesség különösen a kritikus fontosságú feladatok (bűnüldözési és mentőrepülések) és a komplex kiképzések során jelent majd előnyt.
A gyártó jövő év második felében szeretné megszerezni a típus hatósági tanúsítványát, így év végére már át is adhatnák az első példányokat a megrendelőknek.
Jelenleg közel 4200 darab H125-ös típuscsaládba tartozó helikopter üzemel szerte a világban, amellyel messze a legelterjedtebb közepes méretű, egyhajtóműves típus, 63 százalékos piaci részesedéssel, a kereslet pedig továbbra is kiemelkedő, tavaly 161 példányra érkezett megrendelés.