Egy brit cég hamis dokumentumokkal forgalmazott alkatrészeket a korábbi generációs Boeing 737-esek és Airbus A320-asok CFM-hajtóműveihez, már európai, amerikai és ausztrál légitársaságoknál is találtak beszerelve ilyeneket.

A repülőgép-alkatrészekre vonatkozó szigorú eljárásokat és dokumentációs kötelezettséget megkerülve, hamis tanúsítványokkal hozott forgalomba pótalkatrészeket a korábbi generációs Boeing 737-es és Airbus A320-as típusok CFM56-os hajtóműveihez a londoni székhelyű AOG Technics.

Egyelőre nem tudni, hogy pontosan mennyi kerülhetett forgalomba, ugyanakkor a híradások szerint a brit cég több tucatnyit dobott piacra belőlük.

Az érintett alkatrészeket a CFM International korábbi közlése szerint már több európai légitársaság repülőgépében is felfedezték.

A Bloomberg friss információit idéző Aerotelegraph híre szerint találtak belőlük több légitársaságnál is.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Eddig a United Airlines, a Southwest Airlines, valamint a Virgin Australia Boeing 737 Next Generation sorozatú gépei közül néhányról derült ki, ezeket leállították, és a problémás alkatrészek cseréjéig nem szállhatnak fel újra.

Fotó: CFM International

A hajtóműgyártó kijelentette, hogy semmilyen kapcsolatban nem áll az érintett céggel, és jogi lépéseket tett a probléma feltárása érdekében.

A 2015-ben alapított AOG Technics Airbus A320-asok és Boeing 737-esek alkatrészeire specializálódott, állítása szerint saját raktárakkal rendelkezik Londonban, Frankfurtban, Miamiban és Szingapúrban. Utóbb a cég több munkatársáról és vezetőjéről az is kiderült, hogy az életrajzaikat meghamísították, nem rendelkeznek az abban feltüntetett szakmai gyakorlattal.