A repülőgépgyártó ragasztószalagot javasol átmeneti megoldásként, de már kidolgozta a végleges javítási eljárást egy közbenső réteggel.

A Boeing közlése szerint a Dreamliner-üzemeltetők a szárnyakon és a vízszintes vezérsíkokon tapasztaltak lepattogzó festést, amelyek oka az UV-sugárzás – írja a Reuters.

Egyelőre ragasztószalagokkal javasolják a problémás felületek lefedését, amint azt többféle, utasok által készített fotó is mutatja.

A jelenség oka, hogy az eltérő anyagok más-más hőtágulással rendelkeznek, és úgy tűnik, a kompozit elemeknél gyakrabban előfordul a festék- és lakkrétegek repedezése, leválása.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Boeing a közlése szerint már kidolgozta véglegesnek szánt megoldását: egy fekete, UV-blokkoló réteg kerülne az alapozás és a fedőfesték közé, erről adott be dokumentációt az USA légügyi hatóságának, az FAA-nek.

Beadványában a gyártó kitér arra is, hogy a lepattogzás és az ideiglenes ragasztószalagozás bár semmiféle repülésbiztonsági kockázatot nem jelent, a nagyközönség aggasztó jelenségeknek tarthatja.

A Boeing 787-8 Dreamliner prototípusának szűzrepülése 2009. december 15-én. (Forrás: Boeing)

A probléma ugyanakkor terhet ró az üzemeltetőkre, hiszen gyakrabban kell újrafesteni az érintett felületeket, illetve a leváló festék a repülőgépek élettartamát is csökkentheti (feltehetően akkor, ha nem orvosolják a gondot – a szerk.).

Mint ismert, a konkurens Airbus szintén nagy arányban kompozit építésű új generációs típusa, az A350-es hasonló problémákkal küzd, a leváló festésről videót is közzétett a Qatar Airways, amely emiatt igencsak komolyan összeveszett az európai gyártóval, az ügyből bíróság előtti eljárás lett.