Egyes értesülések szerint a csődbe ment Primera Air flottájából érkezik az a három szinte új Airbus A321neo, amely az Alitalia gépparkját fiatalítja majd. Az olasz légitársaság újbóli privatizációja is zajlik, várhatóan a közeljövőben derül ki, hogy tényleg az állami vasúttársasághoz kerül-e a cég.
Még mindig veszteségesen működik a több mint másfél éve csődvédelem alatt működő Alitalia, de olasz sajtóközlések szerint van javulás az üzemelésben.
A Corriere della Sera című lap online kiadása szerint a vezetőség arról tájékoztatott, hogy például november első napjaiban a múlt év azonos időszakához képest 6,6 százalékkal növekedett az utasszám, a bevételek pedig 11 százalékkal.
A napokban kiderült az is, hogy a csődbiztosok megkapták a jóváhagyást, hogy 3 darab szinte új A321neo kerüljön az olasz légitársasághoz.
A gépek az aero.de portálnak nyilatkozó informátor szerint a nemrég csődbe ment Primera Airtől érkeznek majd. A forrásuk szerint az Alitalia volt az első, amely „bekopogtatott a lízingcég ajtaján” a gépekért, és lehetséges, hogy folytatása is lesz az ügynek, további egykori Primera-repülők átvételével.
Az Alitalia flottájában a régebbi hajtóműopciós A321-esek igencsak korosak, átlagosan 21 évesek már. Mint korábban megírtuk, a csődbiztosok egyik céljuknak tekintik, hogy a vizsgálatok alapján előnytelennek – túl drágának – bizonyuló lízingszerződéseket újratárgyalják, ennek lehet a része a közelgő flottafiatalítás.
A sajtóhírek szerint az eladási folyamat is halad, az október 31-i határidőig beadott ajánlatok értékelése zajlik, a legesélyesebbnek tartott olasz állami vasúttársaság (Ferrovie dello Stato, FS) ha tényleg győz, akkor a közeljövőben nyélbe üthetik az üzletet.
A vasút szorosabb együttműködést tervezne az Alitaliával, a veszteséges belföldi repülőjáratok helyett a vonatról kínálnának átszállást a nagy központi légikikötőkben.