Nem tett le a koronavírus-járvány miatt felfüggesztett tervéről, az Ausztrália keleti partját többek közt New Yorkkal és európai nagyvárosokkal összekötő járatok elindításáról a Qantas. A légitársaság vezetője azt is jelezte: kitart az A380-asok mellett, és amint lehet, újra forgalomba állítják őket.

Alan Joyce, a Qantas vezérigazgatója a Eurocontrol videokonferenciáján bejelentette: továbbra is szándékukban áll megvalósítani a Sydney-ből, illetve Melbourne-ből az USA keleti partjára és Európába tervezett további ultrahosszú járataikat.

Mint kifejtette, a járvány előtt már sínen volt a Project Sunrise elnevezésű ötlet, megállapodtak a pilótákkal a munkakörülményekről, és a repülőgépet is kiválasztották, az Airbus módosított, megnövelt hatótávú A350-1000ULR típusvariánsát rendelnék meg.

Pár hétre voltak attól tavaly év elején, hogy bejelentsék az indulást, de a járvány miatt már februárban leállították a kínai, majd az összes nemzetközi összeköttetést, így felfüggesztették a projektet.

Forrás: Qantas

A vezérigazgató szerint azért folytatják az előkészületeket, mert az emberek a járvány után inkább a közvetlen járatokat preferálhatják az átszállások helyett, másrészt a Qantas a Perth és London közötti, közbenső leszállás nélküli útvonalát rendkívül gazdaságosan tudta üzemeltetni.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A harmadik ok Alan Joyce szerint az, hogy Ausztrália mindentől messze van, ezért több extrém nagy hatótávolságú gépre van szükség. Így az egységköltség is csökkenhet, és olyan piaci rést aknáznak ki, amelyet más légitársaság nem tud.

Jelenlegi tervek szerint 2024-ben indulhatnak el az első járatok Londonba, Párizsba, Frankfurtba, New Yorkba, Chicagóba, de a vezérigazgató ennél több részletet nem mondott.

Forrás: Qantas Twitter

Alan Joyce beszélt még az A380-as flottáról is. Mind a 12 példányt nullára írták a könyvekben, és jelenleg Kaliforniában tárolják őket.

Volt olyan példány, amely épp kabinfelújításból érkezett vissza, olyan ülések vannak benne, amelyen soha senki nem ült, most pedig egy sivatagban vesztegel.

A vezérigazgató ennek ellenére továbbra is hisz abban, hogy az A380-as nyereségesen üzemeltethető.

Mint mondta, ha visszaáll a járvány előtti helyzet, akkor ugyanúgy túlzsúfoltak lesznek a repülőterek, sok lesz az utas, de alig lesz résidő, a Qantasnál végrehajtott költségcsökkentés után így van még jövője az óriásgépnek. A cég egyelőre 2023-ra teszi a típus visszatérésnek dátumát.