Ötéves tervet készített a Budapest Airport a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér jövőbeni fejlesztésére, amelynek három fő eleme a minőség javítása, a kapacitás bővítése és a fenntarthatóság.

Erről Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója írt a cég közösségi média oldalán publikált évköszöntő beszédében.

Mint írta, a koronavírus-járvány miatt teljes egészében újra kellett gondolni a repülőtér jövőjét, új stratégia készült, amely megalapozza a következő időszak fejlesztéseit.

“Január elsejétől e szerint a térkép szerint haladunk, mérföldkőről mérföldkőre, teljes sebességgel és lendülettel. Ez nem csak békeidőben segít eligazodni, de különösen jól fog jönni, ha újra viharba kerülnénk – és nem csak a járvány ötödik hulláma miatt” – írta.

Chris Dinsdale, a Budapest Airport vezérigazgatója (Fotó: Budapest Airport)

Chris Dinsdale levele szerint három fontos pillért határoztak meg, ezek a minőség javítása, a kapacitás bővítése és a fenntarthatóság. Megjegyezte, az elmúlt három évben 70 milliárd forintot költöttek fejlesztésre, de a következő időszakban ennél is nagyobb ütemű beruházások indulhatnak: megkezdik az 1-es terminál felújítását és újranyitását, a 3-as építését, és eközben folyamatosan csökkentik a repülőtér karbon lábnyomát. Céljuk, hogy 2035-re a légikikötő karbonsemlegesen működjön.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vezérigazgató hangsúlyozta: 2022-ben eljött a Budapest Airport ideje, hogy a ferihegyi létesítmény az érkező és induló utasok számára méltó “nemzeti kapu” legyen.

A járvánnyal kapcsolatban azt írta, türelemre tanította őket, még mindig sok a letárolt gép, az utasforgalom is elmarad még a pandémia előttihez képest, de helyzet folyamatosan javul: a 2019-es havi forgalom több mint felét már sikerült visszaépíteni, a célállomások 80 százaléka ismét elérhetővé vált Budapestről.