20,1%-ra növelte részesedését az IAG-ben a Qatar Airways. A dohai bázisú légifuvarozó legutóbb júliusban vásárolt be az egyik legnagyobb európai légitársasági konglomerátum részvényeiből, akkor 12-ről 15,67%-ra növelték tulajdoni hányadukat.
Skytrax: A Qatar Airwaysé a világ legjobb business osztálya
A katariak közlése szerint hacsak nem változik meg gyökeresen a helyzet, nem áll szándékukban a további bevásárlás az IAG részvényeiből, bár júliusi álláspontjuk szerint akár a EU szabályai szerinti 49%-os törvényi küszöbig növelték volna befolyásukat.
A Bloomberg információi szerint a katariak a britek EU-ból való kilépéséről szóló népszavazási döntést követő részvényárfolyam-visszaesést használták ki, hogy alacsonyabb összegért jussanak hozzá a British Airwayst, az Iberiát, a Vuelinget és az Aer Lingust irányító holding részvényeihez.
Az utóbbi hónapokban ez már a harmadik nagy bevásárlása volt a Qatar Airwaysnek, hogy erősítse a légitársaság globális pozícióit. Akbar Al Baker a Qatar Airways vezérigazgatója a Farnborough Air Show-n jelentette be, hogy cége felvásárolja a dél-amerikai LATAM légitársaság 10%-át, majd néhány nappal később, az Air Show negyedik napján írta alá Akbar Al Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója azt a megállapodást, mely szerint a cég megszerezte a Meridiana légitársaság részvényeinek 49%-át.
A Qatar Airways vezérigazgatója, Akbar Al Baker és a British Airwayst vezető Willie Walsh viszonya barátinak mondható és több évre nyúlik vissza, mióta 2013-ban a British szponzorálta a Qatar Airways csatlakozását a oneworld légiszövetséghez.
Akbar Al Baker a világ egyik legnagyobb forgalmú repülőterének, a London-Heathrow repülőtér igazgatóságának is a tagja, melyben a Qatar Holding LLC befektető cég mintegy 20%-os tulajdonosi részesedéssel rendelkezik.
A Qatar Airways számára az IAG-vel fenntartott jó kapcsolat segítséget nyújthat az amerikai légitársaságokkal vívott harcban, melyek kormányzati és hatósági segítséggel próbálják visszafogni az öböl-mentiek nyugati irányú, globális terjeszkedését. A Qatar Airways és a szintén oneworld tag American között rendkívül feszült a viszony, annak ellenére, hogy mindkét cég ugyanannak a légiszövetségnek a tagja.
Az IAG-Qatar együttműködés erősödése várhatóan újabb code-share megállapodásokat eredményez, mely az utasoknak könnyebbé és kényelmesebbé teszi a két légicég járathálózata közötti utazást, a cégek a cargo üzletágaik működését is jobban összehangolhatják a közeljövőben és akár közös felvásárlásokat is véghezvihetnek.