Az ukrán és orosz légtérzár bevezetése miatt jelentősen megugrott a közép-kelet-európai régió légiforgalma, de csökkent Lengyelországé és Litvániáé.

Az Európai Unió február 27-én zárta le a teljes légterét az orosz tulajdonú légitársaságok és repülőgépek előtt, viszonzásul pedig a Roszaviacija is ugyanilyen döntést hozott az uniós vállalatokkal és flottájukkal szemben.

Emiatt több légitársaság, így a Finnair, a British Airways, az Air France is több napra kénytelen volt leállítani érintett járatait, hiszen eddig Oroszországon át repültek Távol-Keletre, ezért át kellett tervezni az útvonalakat, és meg kellett szerezni bizonyos útvonal-engedélyeket.

Az azonban már most látszik a Eurocontrol legfrissebb statisztikájában, hogy a kelet-közép-európai térségben jelentősen nőtt a forgalom.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A szlovák légiforgalmi irányító szolgálat tegnap 28 százalékkal több járatot kezelt, mint két héttel korábban, a HungaroControl a magyar légtérben 20 százalékos forgalomnövekedést regisztrált.

Ugyanakkor Lengyelország és Litvánia, de még Lettország is sokat veszített, korábban ugyanis a nagy európai hálózatosok az ő légterüket is igénybe vették, és az Aeroflot legtöbb európai járata is erre közlekedett. Litvániában 46, Lengyelországban 32, Lettországban 21 százalékkal közlekedett kevesebb gép a két héttel korábbihoz képest.

Moldovában azért esett nullára a forgalom, mert az állam lezárta légterét minden légijárat elől.