A Lufthansa után az Air France-KLM is romló pénzügyi helyzetről adott számot, a francia-holland légitársasági csoport 20 százalékkal nagyobb veszteséget generált az első negyedévben, mint egy évvel korábban.
A társaság honlapján közölt eredménykimutatás szerint a bevételek kedvezően alakultak, 3,1 százalékkal több pénzből, 5,9 milliárd euróból gazdálkodhattak. A kiadások azonban ennél tízszer nagyobb mértékben, 31,7 százalékkal nőttek az előző évi szinthez képest, és 5,3 milliárd eurót tettek ki. Csak kerozinra a társaság 13,2 százalékkal többet költött.
Az amortizációval és értékvesztéssel együtt számolt üzemi eredmény így 303 millió euró veszteséget mutatott, 156 százalékkal rosszabbat, mint 2018 első negyedévében, az adózott eredmény pedig 320 millió eurós veszteségre jött ki, ez 20 százalékos romlás tavalyhoz képest.
A csoport az év első három hónapjában 22,6 millió utast fuvarozott, 3 százalékkal többet, mint tavaly ugyanilyenkor, a járatok töltöttsége 0,3 százalékponttal 86,3 százalékra mérséklődött. Légitársasági bontásban az Air France 256 millió, a KLM 56 millió euró veszteséget repült össze, a Transavia 71 milliós veszteséggel zárt, mindhárom légitársaság növelte a mínuszt.
Benjamin Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója szerint az adatok beigazolták, amire korábban számítottak: a kerozinköltség megugrása és a jelentős kapacitástöbblet jelentős nyomást helyezett az egységbevételekre, ugyanakkor a cég optimizmussal tekint az év további részére.
Ennek megfelelően az Air France-KLM változatlanul hagyta 2019-es várakozásait, a költségek 1 százalékos csökkenését, illetve a hosszútávú járatok szegmensében minimális visszaesésre számítanak.