A Philippine Airlines Boeing 777-ese bemutatta az utasoknak, milyen az, amikor súlyos hajtóműhiba miatt rázkódások és robbanásszerű hanghatások után le kell állítani az egységet és vissza kell térni a kiinduló repülőtérre.

A Speedbird HD Instagram oldalra került fel egy videó, amelyet a Philippine Airlines csütörtöki, Los Angeles és Manila közti, PR113-as járatát teljesítő Boeing 777-300ER fedélzetén rögzítettek.

A videó szerint a RP-C7775-ös lajstromú, adatbázisok szerint hét éves repülőgép jobb oldali, 2-es hajtóműve nem sokkal a felszállás után meghibásodott, az utasok rázkódásról számoltak be, és a General Electric GE90-es egységéből többször is látványos lángcsóvák csaptak ki.

A pilóták miután észlelték a problémát, leállították a hajtóművet, vészhelyzetet jelentettek, és visszatértek a Los Angeles-i repülőtérre. Senki nem sérült meg, de a repülőgép főfutóin az összes abroncs defektes lett, mert a repülőgép a maximális leszállótömegnél jóval nehezebben ért földet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A hiba oka egyelőre ismeretlen, de hasonló tünetek követik az úgynevezett pompázsjelenséget. Pompázs esetén a hajtóműbe fecskendezett üzemanyag valamilyen hiba miatt nem ég el maradéktalanul, hanem egy része a hajtóműből kiáramló forró levegővel együtt távozik, a levegőbe jutó elegy pedig begyullad.

A gép a Flightradar24.com adatbázisa szerint csütörtök délelőtti incidens óta nem hagyta el a légikikötőt.